Leta i den här bloggen

lördag 2 oktober 2010

Ännu en födelsedag har kommit och gått. 31 hela år har jag blivit idag och inte har jag ett uns ångest denna gång. Förra året började jag kallsvettas som en febrig kossa så fort jag hörde ordet födelsedag. Idag lutar jag mig nöjt tillbaka i min ålder och mår alldeles fantastiskt.
Det vart en lungt tillställning med fika här hemma hos Jimmy och mig. Smörgåstårtor och blommor kom Asko och Kerstin med kl 11 och fikade i säkert 1,5 timmar. kl 1400 kom resten. Sötaste Jessica och Gustav hade med sig fina ljusstakar och ett fantastiskt vackert saltkar. Mamma och pappa hade med sig tårtor och den ljuvligaste rosa mattan till sovrummet jag sett Undebara Semlan kom med det underbaraste gravidhalsbandet jag någonsin sett. En lång silverkedja med en ring runt som det stod "längtar efter dig" att ha hängandes på bebismagen.

Jimmy som inte kunde stilla sig till idag gav sin present redan igår och det var det finaste Thomas Sabo halsbandet med ett litet hjärta i hänget. Nettan och pojkarna kom med en superstor blombukett i min favoritfärg rosa.
Skönt att inte ha dåligt samvete över att kunna säga hejdå tidigt till alla och sedan vila i soffan resten av kvällen. Man är ju trots allt gravid och sjukskriven och då har man alla ursäkter i världen för att inte fortsätta festligheterna in på kvällskvisten.
På tal om kvällskvisten så har Sängträningen för Tudor börjat och blivit riktigt lyckad. Han sover i sin korg fram till 8 tiden på morgnarna med lite protest på kvällen och sedan en jättevilja att komma upp i sängen på morgnarna. på kvällarna är vi stenhård men på morgnarna så lyfter jag upp honom i sängen för dår somnar han sött om och sover länge länge:).

Tudor i sin fina korg

Lite protester blir det först

Hjärtat från J

Halsband från J



Halsband från Semlan





Blommor från Mammsen o pappsen
ljusstake från Ecka


Blommor från Kersin o Asko





Blommor från Fam Wallden



Smörgåstårta (en hel kvar att festa på)


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar