Leta i den här bloggen

onsdag 10 november 2010

Hittade denna bild på fina lilla Judith och jag för snart ett år sedan..
Idag går vi in i vecka 14..


13 fulla veckor är avklarade och jag börjar må bättre.. spyr inte varje dag och klarar av att öppna kylen utan att springa till vasken med handen för munnen.
Man ältar en del har jag märk och det är framförallt på nattetid dessa timslånga malningar av samma sak går runt i huvudet som en repig Elton John-skiva...

Inatt har min tid i Göteborg ältats, Lois död, det gamla jobbet osv,osv. Vet inte varför man gör detta som gravid men jag antar att man måste sortera bort och bearbeta klart allt annat i huvudet för att sedan helt och fullt kunna koncentrera sig på att bli mamma.

Jag somnade en liten stund och drömde att jag skulle åka och hälsa på mitt gamla jobb med bebisen. När jag kom in i lokalerna så ser jag att alla som gick i 9D på stora Sätraskolan med mig arbetade på min gamla arbetsplats. Jag vaknade faktiskt med andan i halsen (lite så som på film ni vet) men jag förstår inte idag vad jag tyckte var så otäckt med detta? Eller ja.. Lite creapy skulle det ju faktiskt vara. :S

Är galet sugen på frukt idag och har lyckats ätit upp alla mandariner som vi införskaffade oss bara här omdagen (och det var inte några).

Fick hem ett linne och en kjol från "4 mom" igår på posten. Köper onödiga och dyra sommargravidkläder eftersom jag inte vill gå i två veckor i Thailand i Jimmys badshorts och pappas t-shirts. Det satt iallafall OK. Man får väl bara inse att saker inte sitter som vanligt när magen börjar bli alldedes rund runt magen och har ökat 3 kupor i bröststorlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar