Leta i den här bloggen

onsdag 23 februari 2011

Okej! Jag vet att jag är en aning radikal när det kommer till djurens rätt och välfärd men om ingen var det, vad skulle då hända?
Jag kanske trampar folk på tårna med mina eviga inlägg om lidande hundar, rävar, renar ect ect.. Känner bara att barn och människors lidande tar så stor plats i media att ofta så kommer djuren i kläm och ingen verkar bry sig. Ville bara säga det att jag vet att det kan bli tjatigt men någon måste ju säga ifrån.

Såhär i vecka 29 (imorgon) så har jag fastnat i att fixa och trixa hemma. Det slog mig att det kunde vara roligt att dokumentera lite mera exakt vad som händer under graviditeten för framtiden. Det verkar som många glömmer ganska snart och därför inhandlade jag en väldans mysig bok som jag nu skriver i.

Den heter alltså "Mina nio månader" och är ett mysigt sätt att föra vidare information om hur det var när mamma väntade honom till min kommande bebis:)




Att köpa dyra leksaker till vovven har visat sig vara totalt onödigt. Var och varannan månad har jag köpt nya pipisar och gosisar åt Tudor i hundbutiker vilket bara slutar i att han antagligen har sönder dom på 5 minuter eller ignorerar dom för han tycker dom är tråkiga. Nu har jag iallafall kommit på det ultimata tidsfördrivet för min voffsing.

Gör såhär:





Alltså ta en tom toapappsrulle och tejpa igen ena sidan med tejp.
Lägg i något som hunden tycker om ( Här används frolic).
Tejpa igen andra sidan också så vips så har du en riktigt rolig grej för vovven.

Tudor grejjar med papprullen tills han fått ut varje liten godisbit:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar