Leta i den här bloggen

måndag 28 februari 2011

När jag var liten sade min pappa jämt "Den bästa tiden på dagen är när man får gå och lägga sig". Det här tyckte jag var så konstigt eftersom jag som nyfiket litet barn tyckte att den bästa tiden på dagen var när jag fick upp min stackars mor på morgonen och tvingade henne steka potatis och fiskpinnar åt mig till frukost (jag var inte jätteförtjust i frukostmat som liten).

Nu kan jag till viss del hålla med min far. Det är fantastiskt mysigt att lägga sig på kvällen, läsa lite i någon bok och mysa. Jag känner oftast hur grodan sparkar när jag lägger mig på rygg så det är jättehärligt att småprata lite med magen.

Här ser ni vad som finns på mitt nattbord för tillfället.
Ventoline och Pulmikort för min envisa astma som blivit sämre i och med graviditet,
Ex antal Nezeril eftersom jag blivit galet beroende på senaste tiden, Elisabeth Ardens 8 hour cream till läpparna nu när det varit så kallt,
boken "kl 10.31 på morgonen i Khao Lak" som handlar om en man som förlorade hela sina familj i tsunamin 2005 och
"Det första året" en bebisbok som jag fått av Maria S som väldigt trevligt behandlar alla fantastiska upplevelser man har med sitt barn det första året.


Tudor vet precis när det är dags att gå och sova. Oftast går vi tillsammans till sängen först för att mysa en stund och Jimmy kommer lite senare när han sett klart på sin zombieserie eller andra världskrigsdokumentär som han inte kan slita sig från.




Tudor väntar snällt på sängen medans jag borstar tänder och tvättar mig.


Sen myser vi.
God natt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar