Leta i den här bloggen

fredag 19 februari 2010

Lycka till!!

När man gått vidare i hjärtat kan man se saker ur ett helt annat perspektiv...

Då jag vart en bricka i ett (enligt vissa) oändligt spel som pågår mellan två personer i höstas och flera människor vart både illagjorda och sönderstrasade av denna jobbiga historia så var det länge jag kände ett svart nystan av ilska och svek inom mig...

Ett inslag på tv´n involverande ett armband fick mig att tänka på denna historia ikväll.

Jag kunde ta ett djupt andetag och tänka att jag hoppas verkligen att de löser alla sina problem denna gång. Att nästa gång de inte förstår varandra, tar och pratar med varandra istället för att vända sig till människor utanför deras relation och hoppas på någon slags flykt. Ingen mår bra av det. Inte dom själva som bildar djupa relationer till andra människor och inte de människor de tar in i deras konstiga livsföring.

Jag ler och skrattar nu och har ett nytt pirr i magen som framkallats av någon som fångat mig. Den kom snabbare än jag trodde och denna gång finns inte (vad jag ser) de jobbiga hinder som hela tiden lade lock på lyckan i höstas.

Hur som helst så får denna sång mig att tänka på just detta par av någon anledning.

2 kommentarer:

  1. Kloka ord från klok tjej.
    Men frågan är om du verkligen var en bricka i DERAS spel..... du var nog snarare en frisk bris från den normala och friska världen. Såååååå glad för din skull att du slapp ut och blev fri igen, för se hur fint livet ler åt dig nu bästa M!

    Love u, puss från din S

    SvaraRadera
  2. Love you tooo min lilla S.. Jag är faktiskt så lycklig nu.. O det förtjänar jag banne mig :. Ska vi ta en judith fika på java så fort jag får lite fritid.. Pusssss

    SvaraRadera