Leta i den här bloggen

måndag 3 oktober 2011

Idag damp det ner en ny tidskrift i brevlådan. "Residence" heter den och handlar tydligen om inredning/livsstil... MEN VAFAN!

Hur överpretentiöst kan något bli?  Det står inte ett enda pris i hela tidningen och när man går in på sighterna som säljer grejjerna som är i tidningen förstår man varför. Köp en toalettsists i mordernaste ljunglila för 32 000, så du kan känna dig ljuv och ljungig när du sitter och kackar. Eller varför inte en orange pinnstol för 5 papp för att sedan ställa den helt sonika någonstans mitt i ett kalt grått rum och släng en tovad grön pläd över den vet ja, som även den kostar så att det bara är folk som bokstavligen "skiter pengar" ens kan titta åt den fula skapelsen. Om folk verkligen köper detta, varför är då precis ALLA på "Ove Janssons" och shoppar på lönelördagar?

Även fast jag tycker såhär om dessa prettotidningar så gillar jag att ögna igenom dem på kvällen när lillen somnat här brevid oss nerbäddad i vår fantastiskta IKEA-soffa. Lite inspiration kan räcka väldigt långt :).

Imorgon ska jag, Malin och Johanna , ta med oss Morris, Charlie och Althea på babysången på öppnis för första gången.. Ska bli mysigt. Imorgon kommer även min moster Margareta från Göteborg. Hon ska spendera en vecka här boende hos mina föräldrar för att gå på Morris dop på lördag. Helt fantastiskt att hon reser hela vägen för att närvara på Morris stora dag. Få se om jag hinner träffa henne imorgon:).


Dags att lägga allt annat åt sidan och göra sig klar för en dos av "Gunilla Persson" i "Svenska Hollywoodfruar" i soffan med hjärtat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar