Leta i den här bloggen

onsdag 5 oktober 2011

Oj vilken tung dag det varit. Nästan ingen sömn alls inatt och en tidig morgon. Har tagit nästan varje litet tillfälle till vila idag men som vanligt så sover mini bara småstunder i stöten o det ger dålig vila för mamman. Bestämde mig för att försöka mig på en långis nu på eftermiddagen. Ut i mina knäiga, grå joggisar, randiga oversizetröja med de finaste kräkfläckarna. På med glajjorna och gröt i håret. Man träffar ju aldrig någon härute på vishan iallafall tänkte jag..

Så ska man aldrig tänka. Den första jag sprang på var en av mina bästisars mammor som först cyklade rakt förbi mig men stannade efter 5 meter och ropade "Är det Maria?" Jag stannade och bekräftade hennes fråga fick då höra "Jag kände inte igen dig, du ser ju inte ut som du gör på Facebook". Nä det är väl kanske inte alltid man gör det, tänkte jag, och kände mig bara allmänt liten och ful. Bebismammalivet är inte så glamouröst som men kan tro alla gången.

Tre steg efter det träffade jag på fräsiga Johanna och hennes lilla söta pojke. Har inte sett henne på många år men vi konstaterade att vi bodde väldigt nära varandra och borde ta en fika någon dag.

Nu har mina svärisar varit här med Morris dopklänning, struken och fin. De hade även med sig en födelsedagspresent till mig vilket var en fantastiskt fin mosaikljuslyckta. Nu bara väntar jag på att det ska mörkna så jag kan tända den och se färgernas skådespel.

Imorgon är det fullt upp igen. Fota Morris på Gimlins studio, Luncha med Syster och hjälpa henne hitta en outfit till lördagen. Till kyrkan för att få nyckeln till församlingshuset och se hur vi ska duka för alla gäster.


Jag tror faktiskt att vi behövde denna slappardag jag och lillen..




Hittade denna bild igår här på datorn och jag har inte tittat på den sedan vi kom hem från BB. Min bebis Webbisbild. Konstigt att man föll hals över huvud för denna vackra skapelse när man fick honom i famnen..

 Dags att göra lite nytta.. Kanske ska tvätta ur gröten ur håret innan jag ska träffa syrran på stan imorgon :) Godkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar