Leta i den här bloggen

söndag 30 oktober 2011

Söndag och hanen spelar innebandy. Själv sitter jag i tv soffan och slöglor på "arga snickaren" och reflekterar runt veckan som gått. En riktigt lyckad mammaträff, ett antar barnvagnspromenader, lunch med mamma och hennes väninna Karin mm mm.


Helgen har varit avkopplande. Fredagen vart det en god
 fläskfilésallad som avslutades med en riktig chokladpuddigsbomb. Lördagen prommenerade vi till stan och ekiperade pappan inför vintern med nya kläder från MQ och en present till Vickans lilla tillskott Maya. Det vart en lunch och fika på stan för att sedan ta bussen hem.







Idag har vi varit på söndagsmiddag hos mamma och pappa och Morris fick sin superduperfina Jabadabadobil från min bror Tommy och hans familj och min brorsdotter Ecka och hennes familj som var doppresent.. Mamma hade gjort en porterstek som går till historien och vi åt som vi aldrig sett mat förr.. Morris lekte med sin leksakslåda och jag var mest farsinerad av pappas nya projekt där han hade scannat in alla gamla bilder från uppväxten. Jag är en aning nostalgiskt lagd och fick mig en tripp som hette duga när jag gick igenom 30 år med minnen. Min trygga barndom hos fantastiska föräldrar inspirerar mig att ge min son samma enorma gåva som jag en gång fick och som än idag präglar den person jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar