Leta i den här bloggen

torsdag 24 juni 2010

Doing hard time..


Ce la realite!


Tvåhundratrettiosex kvadratmeter hus, byggår 1945!

Vi har köpt ett skal där våra drömmar ska rymmas. Väggar ska rivas, kök ska tryckas in, tapeter, färgval och allmän trivsel.


Mitt i det här är jag lugn. Jag har all tid i världen, det ekonomiska ser hanterbart ut, inget vatten över huvudet så här långt. Det som stressar mig är omvärldens förväntningar, som jag egentligen borde ignorera totalt. Jag är ingen snickare, men jag är uppbackad av kompetenta, yrkesverksamma människor i det gebitet. De som känt mig länge vet att jag drar mig väldigt länge innan jag ber om hjälp och mycket tyder på att jag följer min vanliga mall. Bättre att misslyckas och lära än att följa en manual.


En sak som står klar utan nåt som helst tvivel är dock: En Jimmy som slår ner väggar, som målar, som spacklar eller som monterar nåt, är en lycklig Jimmy.Har suttit stilla för länge..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar