Leta i den här bloggen

måndag 8 augusti 2011



Idag har varit en ganska produktiv dag. Jag fick det lite städat här hemma och jag lyckades få Morris att finna sig i att ligga i vagnen i hela 60 minuter på en långprommis runt golfen. Det är ju som sagt inte varje dag jag lyckas få honom att ligga nöjt och titta och kanske sova en stund i vagnen men idag gick det bra :).

Går in på vecka 2 på dieten och är fortfarande väldigt tillfredsställd med hur det känns. Jag är inte hungrig men jag känner att det händer saker i kroppen för varje dag som går. Men jag ,åste hela tiden intala mig att detta är ett maraton och inte en sprint.. Jag måste tillåta detta att ta lite tid. Det tog mig 9 månader att gå upp detta så det kommer ju antagligen ta minst 9 månander att gå ner det också. Längtar till nästa sommar då man förhoppningsvis känner sig bekväm i att leka på stranden med lillen i bikini.

Mamma kom över vid 13 tiden och åt lunch med oss och sedan kom min moster Doris och Yngve för att träffa Morris och ge presenter.. Vi fick en vit fin Nalle och en mjukisdress till våran lilla älskling.

Vi har mailat till fjärran höjder idag angående "Babysim" för Morris. Det skulle kosta 1200 balubas så det är ju inte så att man kommer missa någon gång om man köper in sig i gruppen men jag hoppas att det är värt det. Kommer bli superskoj att se hur Morris reagerar i den mysig poolen. En fråga för er som gått är - Vad sätter man på bebisen för något för att det inte ska hända en olycka i vattnet? Finns det speciella blöjor för detta ändamål och har man några badbyxor på dom över dessa blöjor?

I morgon får jag och Morris finfrämmande av Althea med föräldrar. Althea är född 1 dag efter Morris och Jag och Altheas mamma låg på BB samtidigt. Vi var bekanta sedan innan också. Det ska bli jätteskoj att se hur stor lilltjejen har blivit sedan jag såg henne sist på BB. Jag vet ju att Morris verkligen växt på sig.

Me in a bikini, sommaren 2009.. Glöm att jag lägger upp en bild på hur det ser ut nu.. Så roligt ska vi inte ha. :P


Morris nu snart 3 månader gammalMorris då knappt 3 minuter gammal :)



3 kommentarer:

  1. Imse vimse har bra badbyxor för barn.

    Kan annars rekommendera babysimmet på sjukhuset också. Tror det kostar 900.

    SvaraRadera
  2. Badblöja finns på Ica :) Lindex har också...

    SvaraRadera
  3. Vi gick också babysimmet på fjärran, en underbar upplevelse för barn och föräldrar =). Vi lyckades dock missa en gång, men det fick man ta igen på kommande kurser så det behöver ni inte tänka på. Alla barn som gick med oss hade badblöja och det finns att köpa på de flesta matbutiker, men fjärran har också om det blir snärjigt. Ni behöver inte ha något över den, den är ju som en lite extra fräsig blöja ;), annars kan ni ju välja om ni vill ha badbyxor över men det gjorde vi aldrig, inte när de bara e bebis. Pussen M'n'M

    SvaraRadera