Leta i den här bloggen

söndag 7 augusti 2011

Jordens Deal!




Idag är jag som ett endaste knippe med energi och vet ni varför? Jo gör igår kväll gjorde jag jordens bästa deal med Jimmy.

Eftersom det var lördagskväll och vi var båda trötta som två örnar, så satt vi och dividerade om hur vi skulle lägga upp natten. Efter många om och men så sade jag " jag tar hela natten om du går upp med honom på morgonen". Jimmy tyckte väl att det lät jättebra och svarade jakande på sin fästmös förslag. Det som gjorde detta till jordens deal var att Morris bara vaknade en enda gång i natt. Åt en halv flaska ersättning och somnade sedan snällt om på sin kudde med ansiktet tätt, tätt mot mammas som han och mamma gillar bäst.
Kl 7 vaknade han nästa gång och då var det ju morgon och jimmy fick gå upp med den lilla solstrålen som tyckte att nu skulle söndagen hade börjat. Mamman fick ligga kvar i sängen och sova ända fram till kl 10.

Så nu är man utsövd, nyduchad och redo för dagen. Idag blir det en sväng till Lundins för att köpa nå formar som Jimmy vill ha, en gramvåg åt mig och ny dammsugarpåsar. Efter det ska vi till hagaström o kika på Neas fotbollsmatch en sväng och sist men inte minst ska vi hem till mina älskade föräldrar och hämta lillvovven våran som ville vara kvar hos mormor och morfar igår när vi skulle åka hem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar