Leta i den här bloggen

lördag 20 augusti 2011

Vaccinering


Min lilla älskling har haft lite feber idag.

Igår var han och fick sin första vaccination på barnavårcentralen eller "barnastralen" som jag lite barnsligt kallar det när jag pratar med lillhjärtat.

Det rullande stooora tårar nerför han små kinder när sköterskan stack honom i hans små knubbiga, lena, bebislår.. När hon var klar kastade han sig runt min hals och släppte inte taget på flera timmar. Till slut somnade han in med hans lilla våta ansikte intryckt i mitt hår.

Det är vid sådana tillfällen som man märker hur fantastiskt stor kärleken till ens lilla barn är. Jag hade kunnat tagit 10, 100, 1000 sprutor om han hade sluppit tagit sina 2. Men så fungerar det ju inte riktigt.

Sen var han superledsen varje gång han vaknade under kvällen. Helt hysteriskt ledsen faktiskt. Han skrek så jag trodde han skulle tappa rösten medans jag gick runt med honom i lägenheten, vyssade, sjöng, pussade och tröstade för allt jag var värd.

Hoppas verkligen att han mår bättre imorgon.

Idag har det regnat hela dagen.. Jag vägrade låta detta stoppa mig i min jakt på viktminskning. Ut och knalla i regnet ändå. Det är så skönt när man är väl hemma. Jimmy lagade Viktväktarkalops åt oss till middag och nu ikväll avnjuter jag 6 dl ostkrokar (5 points).

Jag har även ätit en fantastisk god efterrätt som jag lärde mig av Edelbrockarna.

1 digestivekex
3 msk vaniljkesella
fint hackad päron eller äpple
kanel och lite fint hackad mandel.

Krossa kexet i en mortel till småsmulor och lägg i ett glas
lägg över kesellan och sedan frukten och mandeln.

Jättegott och supersmalt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar