Leta i den här bloggen

söndag 18 september 2011

Rapunsel kom tillbaka

Hösten är här och det börjar bli en mellanperiod på vad man ska sätta på lillen på promenader.
Jag bara älskar detta lilla hemstickade jumper och mössa från Jimmys farmor. Han ser ut som en liten 70-talsbebis i dem. Han har även en geggamojamössa från Sophie och Sofia som han är urtjusig i. Men snart åker nog fleeceoverallen på från Moster Rosita:)
Söndagsångesten kan lindras med en tur på IKEA,, Fantastiskt vad konsumtion kan göra för välmåendet ;).
Morris och jag har ju börjat på mammagrupp nu.. Här har Morris hittat en söt tjej att uppvakta. Han är sin fars son:).
Dagens frippa. Vart tog allt hår vägen? Rapunsel, kom tillbaka!
Morris sitter längre och längre stunder. bara han hittar balansen. Man måste såklart vara med för han välter rätt som det är:).


Söndag

Av någon anledning så är söndagar ingen favorit. Det vilar lite av en sömnig ångest över söndagar och jag kommer inte över den förrän söndagskvällen framför en mysig rulle på TV.

Helgen har som vanligt gått i ett endaste huj. Igår fick Morris vara hos mamma medan jag, Jimmy och pappa var på Brynäsmatchen på läkerolen. Härlig match som fick till och med mig att sitta på nålar.

vi var även runt på lite olika butiker o kikade lite på grejer igår medans vi hade barnvakt. Roligt är att jag iställe för att kika på skor (som jag verkligen behöver ett par nya) så strosade jag och hanen runt på barnenshus och letade fina leksaker till Morris istället. Jag är lite sugen på en läragåstol och en hoppgunga till lillen. Allt för att hålla han sysselsatt när babygym och sittern blivit lite tråkiga.

Borstade håret i morse och upptäcker att jag nog ALDRIG haft så tunt hår som jag har nu. Jag har alltid varit utrustad med en rejäl svans. Jimmy brukar kalla mitt hår för "manen" för det i lite oborstat tillstånd har en tendens att se ut som en lejonman.
Nu är dock "manen" en tredjedel av sin gamla prakt. Jag vet att detta är något som skulle hända efter graviditeten men det känns så jäkla ovant att kamma mina 3 strån (känns det som) och fundera på vilken snogg jag ska ta till fontänfrillan idag då.
Fontänfrillan är nämligen ett måste om jag ska behålla de få strån jag har kvar då min älskade sons favoritsyssla är att ta ett stadigt tag i mammas kalufs och dra så mycket han orkar.

Nu har Jimmy åkt för att fixa med bilen inför besiktning i veckan och jag tänkte dammtorka lite innan Lillen vaknar igen.

Tjing tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar