Leta i den här bloggen

onsdag 28 september 2011

Vilken kurardag det känns som idag. Regnet smattrar på rutan och lillen har precis lagt ihop sina stora blåa en stund.
Denna vecka har det hänt grejer. I måndags låg min lille och sov mitt i sängen på morgonen när jag plötsligt kände att jag måste gå upp och kissa och snyta mig. Smyger försiktigt upp och gör vad jag ska. När jag sätter min fot inne i sovrummet ingen ca 40 sekunder efter jag gått därifrån så möts jag av ett mardrömmsenario. Jag ser hur Morris välter ner från sängen med huvud före vid bortre ändan av sängen.

Mitt hjärta skrek så högt och jag vart så rädd att jag inte visste vad jag skulle ta mig till.. Börjar med att ta min telefon och slog 90 000.. Nää Det kändes fel. Tog bort nummret och slog nummer 911... Näää det kände också fel. Tillslut fick jag till ett 112 och fick prata med en sjuksjöterska på larmcentralen. Hon sade att eftersom han skrek behövdes ingen ambulans men att vi skulle åka in med honom till akuten omgående.Vilket vi gjorde.

Jag, Jimmy och min mamma satt på Gävle lasarett, först på akuten och sedan på barnkliniken en bra stund innan de gav oss grönt kort att gå hem.

Jag har nog aldrig varit så rädd förut. Men det är nog knappast sista gången som man sitter på akuten med min lilla vilde.

Igår var jag på valbo och inhandlade lite små grejer. Morris behövde en gullig look till festen efter dopet och jag behövde en klänning,  Äntligen känner jag mig klar inför dopet och idag kommer prästen hit på husbesök i em.. Hoppas Morris är på sitt bästa humör (gäller även Jimmy)

                                                   
                                                     Mitt hjärta med björnmössa från farmor
                                               Stora killen Sitter i barnstolen vid bordet nu
                                                Såhär glad är mamman när hon ska shoppa i valbo
                                                     







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar