Leta i den här bloggen

onsdag 20 januari 2010

Jobb jobb jobb..


Tre dagar har jag nu varit på mitt nya arbete.. Har inte fått kläm på det alls än... Börjar bli aningen vettskrämd över hur jag ska få ordning på allt i huvudet.. Ni som tycker att jag vanligtvis är kvicktänkt o skarp skulle prata med mig nu.. Jag bräker som ett får när jag får frågor. Vanliga ord som jag vanligtvis använder har flytt mitt huvud för att ge plats åt annat och mina konversationer med folk blir bara ett enda långt.. Eeeeeeeeehhh Vaaaad heeeeter deeet.....

Pratade med min älskade Maria om mina första dagar igår o det är ju tur att man kan roa någon i mitt tillstånd iallafall.. Berättade om de fantastiskt intressanta konversationerna som pågår i fikarummet på "svalan"...
Om det inte skvallras hett om vem som tog två bananer ur fruktkorgen så kan det bli livliga diskussioner om hur gott det är med broccoli eller debatteras om huruvida bussen till östhammar går fem i fyra eller prick klockan fyra...

Måste erkänna att jag till o från saknar att arbeta med 12 manliga säljare i ålder 20 - 35 där det inte är inte ovanligt att lunchkonversationerna kunde handla om Chat noir (stripklubb i Göteborg) tog rikskuponger eller huruvida Henke bröt tummen på Pat med flit eller inte:)

Nu är jag hemma i min lilla soffa med min lilla vovve o telefonen går varm men jag orkar nästan inte prata efter de här dagarna med korvstoppning..

2 kommentarer:

  1. Ja, det är klart att du fått jobb för att roa mig, jag behöver ju roas här hemma i min egen galna men otroligt lilla värld... Nej, skämt åsido, du kommer nog att få kläm på jobbet och trivas rätt ok och som man ska på ett vuxenjobb =). Förstår dock din saknad av dagiset, kände lite likadant med hemmakväll.
    Pussis och väntar med iver på morgondagens samtal.. vem vet, det kanske pratas om paprikor - vilken färg är godast? *hahahahaaha* Puss

    SvaraRadera
  2. Vilken bra ide... Jag ska dra igång den imorgon ;).. Puss min älskling

    SvaraRadera