Leta i den här bloggen

söndag 3 januari 2010

Bloggsugen igen


Å så plötsligt infann sig lusten igen... Har ju inte varit någon bloggare ( till semlans stora förtret) på flera månader.. Mitt liv har som vanligt varit så mycket cirkus så fröken måste liksom samla alla sina tankar själv för att sedan kunna skriva..

Flytten till Gävle är i alla fall klar och tänka sig att jag till och med klarade mig igenom den ack så fruktade 30 års dagen (dock med hjälp av mitt eget lilla brudgäng, en galen mängd alkohol och ett traschat hotellrum på stureplans bästa hotell).

Jag köpte en liten men väldigt charmig lägenhet mitt i centrala Gävle där jag har inrett o målat o donat för att hela lägenheten bara skulle skrika fröken Westerlund. Med andra ord så är det mycket rosa o kvinnliga assessorer hänger överallt...

Jag står inför mitt nästa arbete.. Ska börja arbeta som projektadministratör den 18e januari och hela väsen skriker efter denna nya utmaning :).

Tudor verkar också ha anpassat sig bra inför flytten tillbaka till Gävle. Han verkar faktiskt både gladare o nöjdare även om han varit lite smådeppig de sista dagarna nu...


Tycker synd om honom när någon som han tyckt mycket om slits från honom.. jag ser att det påverkar honom.

De senaste månaderna har kretsat kring ett triangeldrama som jag ofrivilligt dragits in i... Vill nu glömma hela episoden men folk söker konstant upp mig med ny information som jag mer än gärna hade tagit del av för länge sedan.. Är minst sagt förvånad!!! Nu är informationen jag får totalt värdelös.. Jag tror jag har lagt pusslet själv nu även om det är många bitar som inte vill falla riktigt på plats. Som min vän Maria säger... "Tro inte att alla tänker som du" och det är väl den läxa jag lärt mig denna gång.

Mitt liv forsätter som det alltid gjort med tvära vändningar o hisnande galna upptåg. Får ju som tidigare sagt nypa mig i armen för att förstå att detta är mitt liv ibland. Vare sig jag står på en båt i mångmiljonklassen o halsar champagne som en töstig kamel i sahara eller blir bjuden på fest av svenska simlandslaget för att skåla in 2010 så gurglar fröken sitt egensinniga skratt och som en kameleont anpassar mig till livet som det ser ut i nuet.

Tack för igår mina kära älskade tjejer. Det var en jättehit och som sagt.. När vi slår våra små blonda huvuden ihop så kan vi banne mig styra världen...

1 kommentar:

  1. Yeej, du bloggar igen. Roligt för mig och oss, och förhoppningsvis för dig med. Sn - hur bra som helst och bara lasta av alla tankar! Tro mig.. du har ju fröken tankeverksamhet här! Älskar dig// Din M&M

    SvaraRadera