Leta i den här bloggen

tisdag 12 januari 2010

Morgonstund

Vaknar av dina andetag... Känner hur du rör dig lite försiktigt närmare mig och du drar en djup sömnig suck. Jag vänder försiktigt mitt ansikte mot dig för att se på dig. När jag hör att du drar djupare andetag igen så vågar jag flytta min hand mot dig och sakta smeka dig över huvudet. Du är nu i sömnens förtrollade land och jag kan obehindrat låta mina fingertoppar leka längsmed konturerna av dit ansikte. Älskar dig så mycket... Tittar på klockan och inser att det är dags för oss att vakna så jag viskar försiktigt till dig och jag ser hur du öppnar dina stora ögon och förväntansfullt ser på mig. Nu vet du vad som väntar. Dagens första promenad. Jag knäpper på dig halsbandet och kopplet o vi beger oss ut i vinterkylan. Puss på dig min lilla vovve :).







1 kommentar:

  1. Vilket mys, kan man ha det bättre!?
    Söta goda Tudor!

    Kram Sofia

    SvaraRadera