Leta i den här bloggen

fredag 14 augusti 2009

Bitter, bittrare, Maria






Fredag. friday. vendredi, viernes, Freitag!

Spelar ju faktiskt inte mig någon roll eftersom jag förnärvarande inte har ett jobb, min lägenhet ser ut som om någon jättestor trollgubbe tagit hela huset och skakat om det i 15 minuter om dagen se senaste 4 åren.

Känner bitterheten växer i mig idag som en svart massa innifrån.

Vissa dagar är det bara så men jag har börjat inse att det finns vissa utlösande faktorer som triggar denna sinnesstämmning hos mig.

Först o främst ska det vara precis innan "den tiden på månaden" då man känner sig svullen och surig utan att riktigt veta varför.

Sen ska man vara allmänt missnöjd med hur livet ser ut för tillfället och till sist så ska man helst ha bläddrat igenom ett nummer av se och hör.

Ja där är jag nu!

Satt precis och läste om hur LYCKLIG Madeleine är eftersom hon nu får gifta sig med sin Jonas Bergnågonting. Vad fint för dom!

Så nu har hon skaffat en karl som har friat också och bostad är ju inte något problem för dom ska ju bo i huset på drottningholm eller vad jag nu läste och blir hon lite tjock (vilket jag gladde mig åt sist jag såg henne på TV) så kan ju alltid jäntan anlita en svindyr PT och personlig Kock för hon är mångmiljonär (fastän hon inte skrapat ihop en spänn själv).

Hon måste ju ha den absolut bästa ställningen i det svenska kungahuset. Tillräkligt mycket uppmärksamhet för att allt ska glida fram som på en räkmacka från Gothia towers och snyggast i familjen, men tillräkligt lite ansvar för att ingen igentligen bryr sig om hon super skallen av sig på troppan halva året för att sedan dra sig tillbaka och äta prinsesstårta på guldtron resterande månader (så ser hennes liv ut i mitt huvud iallafall).


Just I detta tillfälle så vill jag faktiskt byta med henne.


Vart tog min riddare på vit häst vägen? Han som skulle fria till mig och lova mig ett helt kungarike? Tja han kom ju en gång men det visade ju sig att han inte ville lova mig hela kungariket. Istället så fick jag 2 garderober i hans lägenhet i majorna och snällt sitta och undra vart han höll hus hela nätter när han inte var hemma. INT Ä JA BITTER INT!


Kommer på mig själv när jag går förbi tonårsflickor som fnittrande läser sms från någon pojke, vänta lilla du. Du kommer vara lika bitter och misstänksam som mig när du är 30 år.


Must snap out of it NOW!


Är ju faktiskt en av de lyckligt lottade människorna på denna jord. Mat över huvudet och tak i magen, eller hur var det nu?


Framförallt så har jag världens bästa föräldrar, vänner och Tudor. Det har ingen annan.

Sessan på dietbutik



2 kommentarer:

  1. Åh, jag bara älskar och saknar dig mer när jag läser det här. Måste erkänna att jag skrattar lite också.. men inte åt dig, nej - med dig så klart. Jag skulle ju sitta bredvid dig i soffan och gnälla med dig så klart! Är helt med i dina tankegångar! Skönt o höra att bitterheten nått längre än min husknut! Något som tar bort udden för min bitterhet som jag kan dela med mig är ju att jag får spendera mkt mer tid med dig snart, det hjälper mig! Pussis min marängsviss!

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli skönt att bara kunna åka förbi hos er o pussa lite på bebis och snacka strunt när jag vill... Håller bara tummarna på att jag ska hinna få lånelöftet nu för att köpa min drömlägenhet på kristinaplan.

    Älskar dig min bästa M

    SvaraRadera