Leta i den här bloggen

måndag 3 augusti 2009

Kasta kottar på pensionssparare!!!





Känns lite som höst i luften idag.
Regnet strilar på fönsterrutorna som vanligt i Göteborg och om de sålde cipramil på hemköp skulle jag stå och stampa utanför med de lokala pensionärerna kl 08:00 på morgonkvisten.

Är det bara jag som vill få en nystart så fort man känner att luften är högre och löven börjar se lite gulare ut?
Helst av allt vill jag springa iväg till närmaste Bokia och köpa bänkpapper och en ny ryggsäck med Mimmi Pigg på men det kanske inte passar sig riktigt för en 29 årig kvinna.

Det brukar inte bli så mycket nystart även om hela min kropp skriker efter nya rutiner och äventyr, men denna höst kommer faktiskt förändringar ske (även om jag inte vet vilka än).

Och än en gång gör sig 30 årskrisen påmind!!
En del av mig vill kasta kottar på pensionssparare, dra till någon vild storstad i världen och jobba som aupair eller servera på nån sunkig krog bara för att få pengar till nästa festkväll.
En annan del av mig vill klä mig i nystryken skjorta, sätta upp håret i en stram knut, jobba på bank, dricka svart Kaffe och prata om aktiekurser.


Kan Stockholm vara svaret? Nääää!!! Eller?
Tudor tittar anklagande på mig när jag frågar om han vill flytta till Stockholm.

Jag måste tänka lite till...

Varför har jag inge kakor hemma??

2 kommentarer:

  1. där slog du huvudet på spiken Hjärtat =)
    å vet du vad som e bra m barn! jo de har oftast godis som de glömt av att de har (eller som mamma har tagit av dem ) heheheee... jag e godis drottningen här hemma! de man hittar får man, fråga Tudor :P

    SvaraRadera
  2. Om inte Gävle så... Stockholm, stockholm, stockholm... Hör du min fanfar?!

    Slänger in lite ormvissleri och hypnoteseri (heter det så?! *kliar huvet*) och hoppas på det bästa.

    P.S. Om inte det fungerar så klubbar jag ner M och släpar honom till Gävle så vet jag att du kommer skuttandes av dig själv ;).

    Pussis M&M

    SvaraRadera