Leta i den här bloggen

onsdag 11 maj 2011

2 cm


Förhoppningsvis sista gravidmagbilden.. Vecka 40 imorgon :)


Händelserik dag.

Vaknade redan kl 5 i morse och orkade inte ligga kvar utan jag gick upp och duschade och åt frukost för att sedan gå och lägga mig igen..

Mötte upp Semlan och Frallan på Söderhjälmska för lunch vid 12 och det var urmysigt att sitta och småprata lite i solskenet. på vägen därifrån vart det en mjukglass med Frallan och sedan åkte jag och Tudde hem till mamma för lite sol på näsan. Hemma hos mamma gnällde jag om det "tryck" jag känt neråt de senaste dagarna och att det strålar ut på vänster bakben.. Inte skönt..

Ringde till förlossningen och förklarade mina smärtor och de bad mig komma in vilket jag gjorde. Efter CTG kurva och undersökning kunde en läkare på förlossningen konstatera att jag faktiskt är öppen 2 cm och att hon kände bebis huvud med sitt finger.

Jaha, vad händer nu då? Ingen kan berätta för mig hur länge man kan gå öppen 2 cm utan att det händer något mer. Men får ju för sig att något ska vara på gång men än så länge så sitter jag och bloggar (tydligen) och äter popcorn och gnäller till lite bara när det kommer en sammandragning.. What to do?

Jag hoppas att detta betyder att jag inte kommer vara gravid så fasligt länge till iallafall..

1 kommentar:

  1. Båda mina förlossningar höll på i typ två dagar =) Kan ju i alla fall glädja dig med att för varje dag som går är ni en dag närmare bebis. Och alla bebisar föds på sin födelsedag!

    SvaraRadera