Leta i den här bloggen

lördag 7 maj 2011

Hello!






Jag vet att nu var det några dagar sedan jag bloggade..

Anledningen till min frånvaro är enbart lathet och förbannad tristess.. Samma saker går runt, runt, runt i huvudet och jag vill inte tjata sönder alla i min närvaro med min otålighet och konstanta oro.

Man tror nämligen att allt, precis ALLT kan gå fel när det plötsligt är så nära.. Är bebisen frisk? Har han navelsträngen runt halsen? Får han i sig tillräckligt med näring? Är han fixerad? Osv osv.
Men min barnmorska är "väldigt nöjd med mig" som hon säger så jag får väl lita på att allt ser okej ut..

Idag har vi varit och grattat Jessicas Gustav på hans 26 års dag i Uppsala.. De har det så mysigt i huset och även om jag bara ÄLSKAR vår våning i vårt flerfamiljshus här i strömsbro så saknar jag det där när man bara kan gå in och ut genom en altandörr.. Vi har ju visseligen både stor tomt och en fin inglasad altan men jag kommer inte åt den genom att bara öppna en altandörr vilket retar mig aningen när man ser hur mysigt det kan vara.

På kalaset så var Gustavs syster med deras nya bebis...
2 veckor sedan fick hon lilla Iris som bara var sååå ljuvlig.. Hon såg verkligen helt perfekt ut.

Det är ju också en sådan sak som man funderar över när man väntar barn. Kommer mitt barn var lika vackert? Kommer jag tycka att mitt barn är vackert?

Efter den tanken kom jag på att jag faktiskt har en hund med ett utseende som kanske inte tilltalar alla men för mig är ju han det absolut finaste som finns.. Då förstod jag att det spelar nog faktiskt ingen roll hur bebisen ser ut för jag kommer tycka att han är finast i hela världen i alla fall och det är ju det som är huvudsaken :)


Det är fler i familjen som förälskat sig i monstret :)

Nu ska jag vila en stund och sen blir det grillat och Grekisk sallad.



Monstret ser lite rolig ut när han drömmer :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar