Leta i den här bloggen

tisdag 10 maj 2011

Det ingen trodde.


Jag blir faktiskt förvånad själv. Har ju hört talas om kvinnor som städar, fejjar, inreder och bakar när de är i slutet av graviditeten men eftersom jag aldrig varit någon "husmor" per se så trodde jag inte riktigt att detta skulle inträffa även för mig. Men som det har!

Hemmet blänker och skiner som aldrig förr och jag får samma "rus" av att hitta en fin kvist/blomma på min och Tuddes promenader som jag förut fick av att bära hem 10 shoppingkassar från diverse butiker.. Blommor står det nästan precis överallt i hemmet doftar av sig i våningen gudomligt tillsammans med alla rengöringsmedel som jag maniskt kladdar runt med överallt..

Jimmy ville gå och tvätta öronen med tvål när jag förkunnade för honom hur fantastisk butiken "Rusta" är häromdagen eftersom de har alla rengöringsmedel som man kan komma över för en billig peng plus en massa annat bra skit som jag inte känner att jag kan vara utan. Jag tjatar numera var dag om att han ska följa med till min nya favoritbutik.

Igår hade jag mina fina flickor Titti, Semlan och Vickan på fikabesök och vi åt damsugare i mitt nypyntade kök samtidigt som vi hade en massa viktigt att prata om. En och en annan surprise som var fantastisk rolig kom upp och jag glädjer mig något oerhört.. Men det tar vi vid ett annat tillfälle.

Tyvärr så hade vi så mycket att prata om så jag tog inga kort igår. Ibland måste man helt och hållet hänge sig till nuet även om jag gärna stoltserar med bilder på mina fina vänner här på bloggen :)



Rosor som älskade Semlan kom med igår står på vardagsrumsbordet och är vackra
Världens bästa Tudde tycker tyvärr att det är en aaaning för varmt nu.
Förra veckan kom finaste Maria S på fika och hade med sig denna fina tavla som hon hade gjort till Grodan. Älskar att mina vänner lägger ner sin dyrbara tid i att tillverka saker för egen hand till min lilla i magen. Så vackert
Mitt köksbord har fått nya dukar och blomstren är från Nettan till Jimmy på hans födelsedag förra veckan. Nu har jag fått skurit ner och ansat i buketten lite men den står fortfarande fin
Rosor som jag köpt åt mig själv på Konsum får stå på köksön och dofta
Varje gång jag går en speciell liten skogspromenad med Tudor så går vi förbi ett träd som doftar makalöst och har små vita blommor på kvistarna.. Idag knyckte jag några kvistar och satte i en vas. De var lite hängiga så de fick även en rosett till stöd. Eftersom jag är botaniskt efterbliven så har jag googlat runt och detta visade sig vara Hägg. Jag vill köpa en egen Hägg som jag kan sätta i trägården.
De kanske har på Rusta :)

Finaste Semlan har sytt vimplar på sitt arbete. För tillfället hänger de i vardagsrummet men jag ska nog sätta dessa i uterummet när det är målat och klart..
Nu är det dags att sätta fötterna högt igen så det inte blir lika som igår när jag kom in efter sista Tudorpromenaden kl 2300. Lite gråt och tandagnisslan fick Jimmy stå ut med när fötterna kändes som två stora vattenblåsor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar