Leta i den här bloggen

torsdag 26 maj 2011

Man får inte så mycket tid för det här med att blogga som nybliven mamma. De stunder han sover om dagarna så vill jag göra allt annat än att sitta framför datorn. Jag vill locka håret, klappa vovven min, vila en stund, ringa en vän eller mamma, grava en lax, kasta kottar, bygga sandslott.. what ever..
Mest av allt så ligger jag faktiskt bara och tittar på min lilla groda när han sover så särskilt produktiv kan jag inte kalla mig själv under hans sovtimmar. Jag kommer nog bara skriva om vad jag gjort idag och vad jag ätit och "dagens outfit" om jag ska orka hålla igång denna blogg på samma nivå som jag har under graviditeten:). (Dagens outfit: Aerobicbralla ano 1995 och målartröjan från rusten förra sommaren).

Idag så var Jimmys första "jobbdag" sen vi fick lillen och jag var lite smått livrädd och bävade mycket inför att bli lämnad själv med detta enorma ansvar. Som tur är så har jag ju världens bästa mamma som ger mig några dagar till där jag inte behöver vara helt själv. Mamma kom vid 10 tiden idag och hjälpte mig när jag satt fast i amningsställning i soffan. Efter det var klart så tog vi oss en liten promenad med vagn och Tudor runt om här i kvarteren. Tudor fick sedan busa runt med Nemi på gården medan lillgrodan sov i vagnen och vi satt på altantrappen och småpratade lite.

Något jag saknar som nybliven mamma är framförallt Jimmy. Igår när lillen hade somnat så kom Jimmy in i vardagsrummet med en jättefin ostbricka till oss och jag rös av välbehag av tanken att få krypa upp hon honom och mysa en stund med lite ost och kex, men så blev det ju inte. Grodan gav ifrån sig ett GALLSKRIK och det var bara att sätta sig med jättetutten i vädret igen för att amma och Jimmy matade i mig ett litet kex då och då när jag min underläpp började darra. Inte så romantiskt som jag tänkte det kanske.

I morgon ska vi till BVC, Jag, Morris och mamma. Ska bli spännande att se hur mycket han har gått upp sedan vi vägde han sist :).



Min fina, stolta mamma på promenad med lillen idag :)


Stolt storasyster håller i Morris i soffan
Lill-Morris hänger hos mormor


Livrädd, nybliven men lycklig mamma
Tuddeskrutten busar på gården med Nemi

1 kommentar:

  1. Du ser världsvan ut som mamma och oförskämt fräsch!

    SvaraRadera