Leta i den här bloggen

onsdag 4 maj 2011

Min fästmans älskarinnor..




Här är två som kan sova om nätterna iallafall..



Jaha.. Ännu en natt nästan helt utan sömn.. Jag kommer definitivt vara beredd på vaknätter när bebisen är här för när jag ligger på rygg bredvid Jimmy och den snarkande Bulldoggen och räknar kvisthålen i taket för trehundrade gången, så önskar jag inget hellre än att jag ska ha något att göra.. Eller att någon helt skrupelfri miniperson ska skrika högt o väcka de andra som verkar sova så jäkla gott om nätterna så man får lite sällskap.

Jag brukar kunna somna vid 6 tiden och när jag sedan vaknar igen vid 9 så är jag på det sämsta humör som en människa kan vara på. Det är nog tur att det inte är någon hemma förutom mig och vovven då för jag är inte på humör för att vara trevlig...

Har förövrigt märkt att jag har lite för mycket att konkurrera emot när det kommer till min fästmans uppmärksamhet på kvällarna nu. När han väl är hemma och inte på Judon med Otto så glor han som besatt på dumburken på grund av hockey VM som pågår och när det äntligen är en paus i det där jäkla skithockeyn så fiskar han ögonblickligen upp sin älskade mobiltelefon ur fickan och spelar något totalt meningslöst jäkla skitspel som heter "Angry Birds" som han laddat ner. Det går ut på att skjuta fåglar ur en slangbella på obskyra mål i form av olika typer av monster. I say no more.

När man försöker föra en konversation så märker jag ganska fort att det mer liknar en monolog från min sida och det slutar med att jag sitter och känner mig som en tjock, bedragen, höggravid kvinna med svåra kommunikationsproblem och en ful frisyr.

Jag vet att jag också har en förmåga att grotta ner mig i helt meningslösa grejer när jag hittar något som fångar min uppmärksamhet men för tillfället känns det som jag behöver honom även om jag säkert bara tjatar samma saker om och om igen så måste jag få göra det nu... Och jag vill helst att han lyssnar..

Våran vagn kom igår iallafall.. Äntligen står den här, monterad och klar och väntar på bebisen. Även bilbarnstolen kom och den ser väldigt robust ut måste jag säga..

Nu ska jag nog vila en stund innan jag fortsätter röja här hemma och vid 14 tiden skulle Maria S dyka upp för en liten pratstund.. Hoppas bara hon inte börjar att spela "angry birds" när vi pratar :S.


Jimmys älskarinnor:

Mobilspel

Judo
Hockey på TV



Nu får bebis ta och komma snart annars får ni snart sätta mig på hispan..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar