Leta i den här bloggen

måndag 12 december 2011

Inte en vinter till


Vart är grusbilen?




Ska den här jäkla skiten med halka börja igen nu?

Hela förra vintern gick jag runt med broddar på vinterdojjorna och stapplade fram i ca 500 meter i timmen, i bästa fall, eftersom det var så in i helvete halt här i Strömsbro.

I min enfald trodde ju jag att anledningen till att det var så himla svårt att gå förra vintern var att jag var så galet oproportionerlig med min enorma bebismage, gigantiska megatuttar (som hade en underlig svart färg kring vårtorna, men det behöver vi inte gå in närmare på här).
Detta i motvikt till mitt fantstiskt lilla huvud och ytte-pytte fötter.

Varenda människa som slagit upp en fysikbok behöver ju inte fundera länge för att räkna ut att detta blir en knepig sammansättning av en människokropp och att detta möjligen kan rubba balansen hos den stackarn som måste gå runt och leka jordglob utan fot i närmare 9 månader (dvs yours truely).
Men så var det tydligen inte.

Visst, jag är fortfarande korpulent runt mittlinjen, en liten huvudknopp längst upp och små tossingar i botten, men idag är jag någorlunda mer proportionerlig så nu kan jag konstatera att det faktiskt är helt vansinnigt halt i Strömsbro.
Har kommunen glömt oss här borta och spar allt grus till de mer behövande (antagligen entrén till Sofia- Magdalena och de andra älderboenden i gävle med omnejd).
Betyder detta att jag ska behöva stappla runt med stålbroddar på galoscherna  i de närmsta 5 månaderna framåt bara för att vi inte är tillräckligt viktiga här ute på vishan? 

Jag vägrar gå med på detta ett enda år till, och är det inte grusat när jag går ut imorgon så kommer jag protestera våldsamt, i samma anda som den där munken som satte eld på sig själv...
Njaa det kanske var att ta i, men arg kommer jag iallafall bli.. Ringa ett samtal eller skriva ett väldigt argt brev. Kanske så kommer jag att peka "FUCK YOU" inne i tummvantarna när jag går förbi kommunhuset på stan. Nått effektivt blir det iallafall, annars får Jimmy gå ut med Tudor hela vintern.


Han kan ju iallafall åka skridskor,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar