Leta i den här bloggen

fredag 9 december 2011

Oxfilé eller hockeysusp?

Idag avgörs det! Idag kommer jag få veta vad jag kommer bli serverad av min kära fästman till Nyårssupé. Kommer jag få en härlig bit smördegsinbakad oxfilé med en krämig gräddsås och ett moln av pressad potatis? Eller kommer det bli en pikant aromatisk suspensoar ifrån tidigt 2000-tal med en härligt klick umamismakande Felix ketchup ringlat på?

Det som avgör denna fråga är vem det är som tar hem vinsten i IDOL i år. Vid något svagt ögonblick så hävde jag nämligen, helt oprovocerat ur mig, att om inte Robin vinner (håller på honom mest för att den där elaka rumpnissen Bard har hackat på honom så mycket under programmets gång och såklart att man faktiskt inte hör vad det där andra tösen sjunger, ARTIKULERA UNGE!) så ska jag äta upp Jimmys gamla hockeysusp med lite ketchup på till nyår. Jag och min stora trut..

Varför jag sade något så dumt är verkligen "Beyond me". Det spottades ur mig i stridens hetta förra fredagen så glöggen stänkte över vardagsrumsgolvet och pepparkakorna som jag tryckt in i huvudet som en besatt, smulade som ett regn över stackars Tudde som sov helt ont anande vid mina fötter.

Hur som har ju hanen tagit detta på största allvar.

Han har, rotat fram, från det mörkaste hörnet i källaren, fotograferat  och taggat mig på den där äckliga grejen på fejjan och säger att han minsann ska hålla mig vid mitt ord.

Jag kommer ju SJÄLVKLART inte ens peta på den där grejen om jag så får sitta och stirra på den, och inget annat serveras ända fram till påska.  Tänk vilken puff framåt det kommer bli för min bantning som stått stilla på minus 10 sedan mitten av november och "juletider" var här.

Ikväll ska Jimmy på Julfest med jobbet. Detta är ingen rolig företeelse för en annan som ska sitta hemma med chipspåsen i knät och tänka på alla julfester med jobbet man varit på tidigare i livet och sett vad som faktiskt pågår på dessa hedonistiska tillställningar. Som tur är så har jag inplanterat underliggande varningar hela veckan om vad som skulle ske om han inte beter sig  ikväll, och att jag minsann har hemliga kontakter med vakter och krogpersonal som kan spionera åt mig.

Det här med att bygga ett förhållande på tillit är bara bullcrap om du frågar mig. Hot och mutor är receptet på ett långt och lyckligt äktenskap, det vet ju varenda människa.

Eftersom jag varit så kass på att blogga denna vecka då Morris varit så krasslig så kommer här ett axplock av bilder från veckan som gått,


Morris om min första snöpromenad ihop.

Jesper och Emma var här och hälsade på igår och gav lillknas en....

One piece. Urgullig ellerhur?
Är man för nära tv,n kan man få fyrkantiga ögon Morris! Här klättrades vid Mormor och Morfars tv-bänk och försöker få tag i allt spännande där.

Hälsar på hos gudmor Emelies Jobb. Där fick jag lite festis...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar