Leta i den här bloggen

tisdag 20 december 2011

sjukstugan

Lillen är sjuk.

Två gånger har min älskade lilla lurvtuss kaskadkräkts på vardagsrumsgolvet och nyss har jag bytt en diareéblöja som skulle få vilken tarmrensningsexpert som helst att rodna av avund.

Mellan kräkning och diaréer har han förutom, att han har sovit som en lite stock, pysslat med att slita bort bokstaven Z från mitt tangentbord, som nu sitter som en oknäppt hjälm på platsen där den en gång satt, och gör att den är väldigt svår att trycka på. Jag kommer nog i fortsättningen att undvika den bokstaven så långt som jag bara kan (tur för mig att det inte var S eller E, Mitt språk hade nog tett sig lite underligt i fortsättningen då).

Vad jag förstår så är det väl ganska farligt för en 7 månaders bebis att kräkas och nu sitter jag här i min bitterhet och letar syndabockar för att må lite bättre. Hittar dock ingen jag kan lägga skulden på... I och för säg kan jag ju alltid skylla på "Kim Jong Il".
 Han är ju död så han bryr sig antagligen inte och när han levde var han väl ingen vidare skön snubbe...

Ingen härlig lirare
Nu sover lille iallafall och han har verkat mycket bättre sedan runt kl 16. Han har lekt, skrattat och ätit en hel flaska välling innan han somnade så förhoppningsvis är det över nu.
Kanske hade han fått i sig något olämpligt. Hur som helst så är det Kim´s fel. Jag liksom känner det ända nere i maggropen
Mammas lilla knasboll



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar