Leta i den här bloggen

fredag 16 december 2011

På riktigt

Marcus Birro Och hans nyblivna fru Johanna sitter i morgonsoffan på TV 4 och pratar öppet och ärligt om hur det verkligen är att få barn och hur detta kan påverka relationen mellan man och kvinna.


Erkände att de går i parterapi i tv 4,s morgonsoffa
Älskar när människor är verkliga, ärliga av kött och blod och faktiskt vågar bjuda på att livet inte jämt är en dans på rosor.
Jag önskar innerligt att det är det jag ger de som läser min blogg.
Visst är jag kär, vansinnigt lycklig och skriver mer än gärna om det, men jag sitter inte och tindrar som ett jäkla juleljus 24 timmar om dygnet.

Ibland bråkar vi...

Vi bråkar om allt som alla andra kvinnor och män som är mitt i livet, med en familj att ta hand om och ett hem att sköta bråkar om. Om att han är för okänslig och jag för dramatisk, om att han är väldigt "låt gå" medan jag tror på tydlighet och rutiner, om att jag slösar pengar på kläder och smink och att han inte bryr sig överhuvudtaget om ytligheter.
Vi är olika och därför förstår vi inte alltid varandra till hundra procent.

Men tur är väl det.
Tänk att leva med en människa som tycker och tänker precis lika som sig själv i alla lägen. Då skulle vi bara sitta här hemma på sofflocket och tala om för varandra hur " f***ing fabulous" vi är hela tiden och ingen annan influens skulle någonsin komma in i relationen. Vi skulle gå i vår egen lilla Londondimma och aldrig kompromissa eller jämka med någonting.

Lät ju faktiskt inte så dåligt ändå....

Jimmy får helt enkelt bli annorlunda. Lite mer som mig :)
För det mesta jätttekära
Men av kött, blod och egna viljor..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar