Leta i den här bloggen

lördag 17 december 2011

Min make. Steg för steg

Har kommit hem och krypit ner i min härliga one piece och sitter här och mår lite si sådär efter vin, drink (i storlek guldfiskskål) och bailys ( som jag faktiskt inte beställde in själv)

Såhär i "fyllan och villan" känns det som man kan göra lite vad som helst. Så vad jag tänkte göra är att bjuda på min heliga "göra mig klar för fest" ritual, komplett med bilder och allt.

Vi tjejer vet ju att vi alltid följer ett mönster när vi gör oss ordning för att gå ut en kväll. Vi tar allt i en och samma ordning alla gånger och vanligen följer vi samma sminkning som vi arbetade fram i tonåren för den känns helt mest rätt och vi känner oss bekvämast så.

 Så här kommer min, Steg för steg

BUUU!!! Här är jag, direkt ut ur duschen , den trista sanningen, galet blek intetsägande, men här med  håret borstat bakåt för att få bäst koll på ansiktet och vad som ska göras (mer och mer för varje år som går, kan jag informera om)

Här har grunden lagts och ögonen makeupén klar, och jag har fönat håret torrt. Jag använder en ljusreflekteraden primer och fundation. En concieler från makeup store i gulakrig nyans som tar bort den blåaktiga tonen under ögonen dom dmyger sig  på alla oss småbarnsmammor. Till ögonen väljer jag en beige glittrande basskugga över hela ögonlocket och sedan en varm brun glittrande skugga till globlinjen. Svart volymmaskara i flera lager gör susen på fransarna.

Här har även rouge, puder  och läppar kommit till.. jag använder ett bronspuder på hela ansiktet som sveper mjukt i panna, på halkan och kinder. Rougen är åt det orange tonen och läggs på de högsta punkterna på kinderna. Jag brukar ha ganska ljusa läppar, enbart för att jag ser ut som ett trasigt "25 öres" om jag har ett rött läppsrift. Jag använder en flytande eyeliner till den övre fransraden och sedan en svart penna som jag fyller i den undre och även mina ögonbryn med.

Klar och redo med håret nu tillrättalagt i stora lockar. Helt onödigt, för det regnade ute och vi parkerade 200 meter ifrån restaurangen och jag fick knata, utan paraply, hela vägen, så när vi väl var där, så kunde jag lika gärna ha skitigt totalt i både fön och locktång för allt såg förjävligt ut när vi väl kom fram. Här är även partystassen på,


Nu mår jag riktigt kymigt på grund av alla mat och dryck som jag satt i mig, Sitter  här och fylle hickar och tittar med cockerspanielögonen på min käreste, men Jimmy säger att vi måste titta på "Saturday night live" innan vi går och sover. Dessutom så säger han att jag måste gå upp med lillen imorgon bitti. Stackars stackar lilla onyktra mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar