Leta i den här bloggen

lördag 16 april 2011

Älskling på Bocken


Cola och lättöl
Balkongmyser
Jimmy betraktar mina väl tilltagna fossingar efter dagens tur på stan
Fjäril :)

En av de större anledningarna till att jag flyttade hem från Göteborg är dagar som idag. Visst är det trevlig att sätta sig på ett uteservering på avenyn och titta på folk tillsammans med någon god vän men... Du känner ju aldrig någon som är där. Man är hänvisad till att prata med den man kommit dit med för man är en (som min mor skulle sagt det) "okne". En okänd med andra ord. Vi från norr om Dalälven är ju heller inte så väldigt bekväm med att försöka ta upp konversationer med folk man aldrig sett förr.. Blir mest att man rodnar och ger ifrån sig ett läte eller två när någon hattbärande "Glenn" försöker prata med en.

Annat är det när man en vacker aprildag som denna går ner på stan här i Gävle med sin käresta. Sätter sig på bocken och har en majoritet av sin FB-vänlista sittandes runt i kring sig. Jimmy hejar härs och tvärs på hockeypolare och andra avlagda innepinnar som i vanlig ordning deffat hela mars och dammat av solbrickorna och givit sig ut på stan (jag är lite rädd för att man själv tillhör den kategorin också, förutom deffandet detta år då:)).

Efter Jimmy hade gått en hel mil med bulldoggen i morse så åkte vi alltså ner till stan och åt en (lite väl) stadig lunch på bocken, betrakta de lokala fyllona på bänkarna och småprata lite med bekanta och kära ansikten som log i solskenet. Efter det vart det en tur till babycity för att handla lite smågrejer till grodan.

Nu är vi hemma igen och myser i vårt hus på landet. Jag kan inte annat säga än att jag älskar denna stad och folket i den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar