Leta i den här bloggen

lördag 2 april 2011






Då var det dags för "the Werners" ikväll.. :)

ett litet evenemang tillsammans med 2 andra par där den manliga delen av paren tycker om att laga mat lika mycket som Jimmy gör.

Jimmy har grejat och ordnat med kött och recept. Tanken är att ett av paren (Edelbrockarna) har med sig förrätten och det andra paret (Thor/Flybring) har med sig efterrätten medans vi står för varmrätt, drycker och värdskapet.

Jag och Jimmy har grejat här hemma och förberett så gott som möjligt. Sen ska man ju även försöka göra sig lite bedårande trots rådande omständigheter.
Allt tar 3 gånger så lång tid som gravid upptäcker man. Du måste sluta mitt i hårlockningen för du har fått sockerdricka i höger ben (vilket jag vanligen får när jag står lite för länge) och sätta dig en stund tills det går över.
När man satt sig ner på golvet i badrummet för att torka listerna så måste man tyvärr vänta på hjälp från sin käreste för att komma upp och det kan ju ta sin tid när han håller på att totalt grotta ner sig i sitt vilda köttstycke, som han ger lika mycket ömhet som han gav sin sista snusdosa, på nyårsafton när han sagt att han skulle sluta vid tolvslaget (så vart det ju inte).

När jag någolunda fått ordning på våningen och mig själv så är jag på grund av ryggverk och fotsvullnad på väg att förvandlas till en varelse med lika ståtlig hållning som Ringaren Quasimodo himself och måste lägga mig med fossingarna i högläge en stund.

Har börjat på en ny "jämmer och eländesbok" som heter "Kråkflickan". Har inte kommit så långt i den men måste säga att den börjar skämma mig redan.. Återkommer med recension när jag läst klart..

Nu inväntas bara gästerna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar