Leta i den här bloggen

fredag 8 april 2011

Idag var det dags för barnmorskan igen., Jag var aningen nervös idag eftersom anledningen till att jag skulle dit idag igen var för att grodan inte hade växt så mycket förra veckan och för att mina värden var så låga förra gången att de nu skulle tas en massa ytterligare blodprov.

Som tur hade Groda växt jättebra denna vecka och det var ingenting att oroa sig för. Fundusmåttet låg på 34-35 cm och höga hjärtljud. Jag hade nästan anat detta då jag kan känna honom trampa mig i mellangärdet med sina små fötter :).

Efter åkte jag hem till mamma för lite frukost (blodproven lärade göras på fastande mage). Efter vi ätit lite bestämde vi oss för att åka ut och kika på lite bebisgrejer




Att "kika" på bebisgrejer går ju inte.. Vi kan ju inte låta bli att handla lite också :)
En söt filt till Grodan åkte ner i korgen

Och en snuttefilt med en elefant på.. Judith har ju en söt sådan som heter Leffe.. Namnförslag på denna figur är välkommet :)



Till mig själv inhandlade jag idag något så upphetsande som pastellfärgade tanttrosor i storlek "glöm stureplan forever and always until you die" och ett par vita strumpor på den exklusiva lilla butiken ica maxi.


Nu var det helg och fontänfrillan är på plats.. Allt är som det ska igen :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar