Leta i den här bloggen

söndag 3 april 2011

Oj vad trevligt vi hade det igår! Allting var precis som jag hade hoppats och lite till.

Paret Edelbrocks anlände först och hade en fin flaska vin med sig till värdparet :). Gabriel visade sig älska Tudor nästan lika mycket som mig så han fick sin del av uppmärksamheten under kvällens gång.

Starx därefter dök Flybring/Thor upp. Även dom med en fin flaska vin till värdparet.

Lite husesyn och tjejsnack och en god fördrink som Jimmy grejade ihop medans de tre Werners var ute i köket och grejade sen fick vi sätta oss till bords.

Förrätten (som Edelbrockarna stod för) var en krämig och god kräftsoppa. Ni som känner mig nu tror ju inte att jag åt den, men faktum är att det gjorde jag, Trots att jag i vanliga fall inte är förtjust i skaldjur så var detta verkligen jättegott och tillsammans med det goda vitlöksbrödet så var det en perfekt start på kvällen.

Efter soppan var det dags för Jimmys skapelse, som var en rådjursstek och en rådjurssadel med som han kallade det "bagarens potatis" och trattkantarellsås. Alla åt så man storknade inklusive undertecknad så det måste varit en hit.

Middagen avslutades med Kaffe och en löjligt god kola/chokladpaj som Thor/Flybrings hade med sig..

Efter middagen drog vi oss ut till vardagsrummet och satte oss framför en omgång av ett Tp "family edition" som Jimmy lånat från en erbetskamrat dagen till ära.. Thor/Flybring sopade hem det men det skyller jag på att de fick börja och det tog ett tag innan vi förstod att de gula korten faktiskt var barnfrågor :).

Kunde inte begära mer av kvällen och det var faktiskt precis detta jag och Jimmy drömde om när vi jobbade oss svettiga och bråkade dag som natt när vi rustade köket till vad det är nu. Vi drömde om att få ta hit våra fina vänner på middagar och dricka vin och umgås i vårt fina kök. Min dröm började dock lite tidigare än så och den vaggades faktiskt till liv av ett av paren på bjudningen igår.

Vi drar oss tillbaka till hösten 2009. Detta var en fredag i början av oktober och jag var nyss hemflyttad från Göteborg till Gävle. Det enda av värde (förutom en stor dos erfarenhet) jag hade med mig var min älskade vovve Tudor men jag hade så smått börjat bygga upp mitt liv här hemma. Jag skulle snart få flytta in i lägenheten jag köpt på staketgatan och det såg ljusnande ut i horisonten.
Jag skulle ta en "födelsedagsfika" med Sofia E med flera på Java eftersom jag skulle ha fest i sthlm dagen efter och hon var för tillfället gravid med det som senare blev charmtrollet Judith.
Av Fia fick jag Carolina Gynnings då nyutkommna doft "Ego-girl" och vi satt och pratade och skrattade länge och väl precis som vi alltid gör. När vi suttit några timmar så ringer det på Fias mobil och det var hennes man Gabriel som berättade att han hade slutat jobbet och frågade henne vad hon gjorde. Fia berättade att hon satt på Java och vi tyckte alla vid bordet att han skulle komma förbi och säga hej.

Gabriel släntrade in 5 minuter senare, satte sig brevid sin gravida fru och strök henne mjukt över ryggen medan han konverserade artigt med oss andra vi bordet. Han hade skjorta och slips på sig om jag inte mins fel och utstrålade både framgång samt obeskrivlig kärlek till sin fru. När han pratat en stund så vänder han sig mot Fia och säger: "Nu åker jag hem och börjar laga tacos till kvällen så är det klart när du kommer hem".

Jag minns hur jag med en blandning av vällust och en aning sveda i hjärtat lämnade mötet med Edelbrockarna den där dagen för snart 2 år sedan. Jag funderade på om jag någonsin skulle få det dom har. Skulle jag någonsin träffa en framgångsrik och attraktiv man som med stolthet stryker på mig när jag är gravid och kan konversera artigt med mina vänner?

Jag hade faktiskt glömt mina funderingar efter denna fika ända tills jag igår när jag vid matsalsbordet kände Jimmys hand stryka mig mjukt över ryggen samtidigt som han pratade och skattade med samma par som jag sett göra detta 2 år tidigare. Där var han ju, min framgångsrika, attraktiva man som stolt klappade på sin planetliknande gravida kvinna i vårt vackra hem..

Igår var inte bara en fantastiskt trevlig kväll för mig, utan min egen saga rakt ur verkligheten,

Ja man blir skitblödig av att vara gravid!


Dukningen klar.

Glasen väntar på fördrink och gäster

Gabriel har förälskat sig i Tudor

Magnus filurar på frågor på TP
Vackra Sophie
Gabriel tog på sig rollen som lekledare
Detta kort ät ett bevis på att all kvinnlig elegans är borta med vinden när man är i vecka 34. Hur sitter jag? Fia är som vanligt lika fager.

1 kommentar:

  1. Tårögd och rörd av din fina historia sitter jag här och ler fånigt nu!
    Skyller på priten som Jimmy bjöd på!hahah!

    Tack för superduper fina ord min vän, sådana vänner som du du växer inte på träd och att du sedan har världens goaste och raraste karl gör ju det hela ännu lite bättre, all lycka till er! kram kram

    SvaraRadera