Leta i den här bloggen

måndag 25 april 2011

Ny skjorta till Grodan.


Min garderob KAOS!!

Blommor från plantagen

Hjärtat tvätta hans bil.. Hoppas min åker med på ett bananskal där också :)



Påskens sista dag är här och inte ett enda ägg har jag ätit (förutom de i choklad då som man satt i sig några stycken).

Jag och Jimmy var inte bjuden på någon påskmiddag i år och jag är tyvärr alldeles för höggravid för att orka ha någon själv. Nu tycker ni säkert jättesynd om oss som inte fått några köttbullar och prinskorvar i år men det är inte så illa som det låter.

Igår var vi bjuden på grillning i Jimmys föräldrars stuga. Solen gassade hela dagen och vi både åt och fikade medan vi svettades ur oss vinterångesten.

Påsken har vi istället tagit tag i saker här hemma som känts viktiga. Vi har varit på plantagen och köpt frön så vi kan så lite grönsaker till sommaren. En och annan fin blomma åkte även ner i korgen och några bux bol (tror jag de heter) till ytterdörren.
Jimmy snickrade ihop en låda som vi nu sått i ute i trägården. Det blev lite potatis, gräslök, mynta, dill, bönor mm mm

Jag har haft min garderob hängande över axlarna att tag nu.. Det är KAOS därinne.. Jag måste rensa ut och försöka se vad som kommer bli använt i sommar . Svårt det där tycker jag. Det kommer ju antagligen dröja ca ett år innan man är någorlunda återställd efter dessa 9 månader så jag vet inte vad som kommer gå på när man kommit hem från BB.. Hur som helst så är det mitt projekt idag medan Jimmy gör bilarna vårfina och fyller på luft i däcken.

Snart ska vi bege oss hem till mina föräldrar och äta grillat där tillsammans med syster och hennes barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar