Leta i den här bloggen

tisdag 12 april 2011

Forsakringskassa Alllåååå!




G,day mates..

Våren fortsätter att spira och jag fortsätter att vara otålig, lättirriterad, överdrivet känslosam. Med andra ord fullkomligt labil.
Jimmy har redan förkunnat att om jag skulle gå över tiden så kommer han flytta upp på vinden till det är dags och bara ställa matbrickor till mig utanför dörren.

Idag har det städats här hemma.. Det ger ju lite ro i själen (sägs det).

Huvudsaken är att dagarna går undan nu. Imorgon ser det tomt ut på schemat igen men torsdag har jag en massa inbokat och fredag är det barnmorskan. Så länge man har att göra så..

Trodde förövrigt jag hade fixat allt med försäkringskassan inför mammaledigheten. Dock ringde jag igår eftermiddag för att dubbelkolla eftersom jag inte hört ett ljud ifrån dom.

försäkringskassans kundtjänst-Signal går fram - Aallåå forsakringskassa Miriam

Jag- Hej Miriam, Maria heter jag, ville bara dubbelkolla att allt är klart inför min mammaledighet som jag ska börja på i maj

försäkringskassans kundtjänst- Vänta jag kolla...... Do moste tjicka blankett

Jag- Vilken blankett menar du då? Jag har ju skickat in arbetsgivarintyg samt ansökan om mammaledighet.


försäkringskassans kundtjänst-Do har inte tjickat blankett som moste tjickas


Jag-Vilken blankett är det du vill ha då Miriam


försäkringskassans kundtjänst-De e blankett om djobbet

Jag- Ja skicka en sån blankett till mig då så ska jag skicka in den.


försäkringskassans kundtjänst- Jag tjicka blankett till dig

Jag-När kommer den då?


försäkringskassans kundtjänst-Blankett tjickas, kommer nästa viecka..


Jag-Bra tack så mycket Hej då.


Jag bara undrar om det inte finns nåååågon annan än denna Miriam som kan sitta och svara på frågor på försäkringskassans kundtjänst?
Hon kan ju inte varit den enda sökande till den positionen???
Det måste ju varit någon "sur Birgitta" eller" vimsig Lena" som var intresserad av att snäsa av förvirrade blivande mödrar i luren? Jag skulle till och med blivit glad att få prata med "inkompetenta Yvonne" bara de har kunnat det svenska språket.


Mopp mopp
En stund i solen


Mina fina påskliljor kommer snart att slå ut :)


Kolla in sprickorna i vår gräsmatta... Jimmy tror vi har mullvad..
Mullvadar är ju såna blinda stackare som paddlar sig fram under jorden. Jimmy vill försöka få bort dom, jag tror jag vill mata dom.

1 kommentar:

  1. Synd du inte fick prata med vår glada, trevligt och hjälpsamma granne då.

    SvaraRadera