Leta i den här bloggen

torsdag 28 april 2011




Sista föräldraträffen har fnissats igenom. Nu är man fullspäckad med kunskap om förlossning, verkar, smärtlindring och den första bebistiden.. En 20 minuter film om den första bebistiden skrämde livet ur mig. Ibland slår det mig att jag inte har en jäkla aning om vad jag givit mig in på.

Jimmy fyller 33 år idag och av mig fick han ett par nya skor och en lunch på stan idag.. Han hade nog helt sett att han hade fått en son idag men allt kan jag inte råda över.. Det känns tvärlungt så än händer det inget. Gick in i vecka 38 idag så nu kan det verkligen smälla när som helst. Ett par som hade datum 15e maj kom inte på föräldraträffen idag för de hade fått en liten flicka förra veckan :).

En sak som inte var sååå skoj idag var att införskaffa en amnings-BH. Jag vet att jag alltid varit begåvad med exeptionellt stora bröst (till mitt stora förtret måste jag tillägga). Stor byst är bara ett rent helvete och jag har liten eller ingen förståelse för tjejer som lägger in groteska mängder silikon i bysten helt frivilligt.

När jag vaggar in på "Rena rama under" så stirrar den annars så trevliga och pratiga butiksägarinnan på mig med förskräckelse.. När jag väl började prova så säger hon bland annat.. "Herregud! Vart ska det där sluta?". Kändes upplyftande måste jag säga.

Eftersom bysten ska växa ett par kupstorlekar när mjölken rinner till så slutar det med att jag vankar ur butiken med gråten i halsen och en svindyr amnings-BH av märket "Freya" i storlek (sitter ni ner?) 80 HH i en väldigt tjusig liten påse..

Bh,n jag köpte


Hur som helst så är den införskaffad och nu kan jag äntligen säga att jag har allt jag behöver inför bebisens ankomst.
Jag tänkte donera skapelsen till SFF (Svenska fallskärmsförbundet) när detta är klart. Den kan säkert bringa dom lite glädje i några festliga tandemshopp från nån rasslig Cessna.




Nu kommer snart Jimmy hem med Tårtan och våra nya mobiler som han skulle hämta innan hemgång idag.. Vilken tur jag har som också får present idag :)

1 kommentar:

  1. Nä, överdimensionerade boobisar förstår jag inte alls varför man vill ha med alla dess nackdelar. Mina känns alldeles lagom precis som det ska vara i Sverige =)

    SvaraRadera