Leta i den här bloggen

söndag 27 november 2011

Adventsfika

Nu börjar jag bli trött på detta med "speciella dagar" som man ska unna sig fika och god mat på. Har hållit på sedan i torsdags denna vecka och bara ätit en massa  sött skräp och jag ser på mitt "carb face" att jag måste sluta med detta missbruk GENAST innan det är försent
.
Idag var det hur som helst en sådan dag då man baara måååste trycka in fett och stärkelse i huvudet non stop utan att tänka på att rumpen sväller till något stort och obestämbart.
Denna lilla "happening" heter Adventsfika och då håller man minsann inte igen eftersom mamma bjuder på så mycket smaskigt så att det förslår.


På fikat kom alla jag håller av som mest. Mina bröder, deras fruar och mina fina brorsbarn vissa med partners. Jessica hade såklart med sig lilla Fabian men Gustav hade hon i Afrika så han fick ingen fika.

Det är då som vi drar lappar på vem vi ska ge julklapp till på Julafton. Barnen får självklart julklappar från alla men vi är ju så galet många så man kan inte hålla på att ge alla vuxna om man inte ska stå i soppkön hos frälsis ett par månader efter jul varje år. Man får inte säga vem man får utan det blir en överraskning på julafton så därför kan jag inte avslöja vem jag ska vara hemlig tomte åt i år.


Morris på väg på fika

På väg hem föll den första snön. Oj vad Juligt det blev då.

Mammor med sina små pojkar

Morris sov som vanligt kl 16. Folk måste sluta boka in saker den tiden på dagen. ANPASSA ER EFTER OSS ERA SPÅN! ;)

Nu har jag och Jimmy ätit (igen) thaimat och sen ostbricka för att sedan ligga helt dästa i soffan och tomglo på reprisen av "ensam mamma" finalen och nu inväntar man bara att den nya veckan ska ta fart.

Denna vecka ska bli bra. Inga tjockiskvällar och ut och promenera fläsket varje dag. AMEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar