Leta i den här bloggen

onsdag 16 november 2011

Möte med Herr Kallbrand

Idag har jag och lillen hälsat på Jimmy på jobbet, men dagens viktigaste uppdrag var att hämta min kära varma vinterjacka på kemen, lättare sagt än gjort.

En tant med röd "bobbig" frisyr tog emot min lilla rosa lapp ur min stelfrusna hand när det äntligen behagades komma någon till disken. Anledningen till att den var stelfrusen var att de hade bundit öppen butiksdörren, antagligen för att det annars blir väldigt varmt där inne med alla tvättmaskiner som är igång.

Tanten med bobben sprang med lätta steg ner i källaren för att hämta min jacka, som enligt min lilla lapp skulle varit klar redan den 11. Till min förvåning kom bobb-tanten upp igen och sade först att min jacka inte var klar än. Självklart frågade jag då varför det stod den 11 på min lilla lapp och då kilade bobban iväg igen för att hämta min jacka.

Efter en stund var hon tillbaka igen och vid det här laget hade nog jag intagit en tjusig blåaktig ton av kylan från den öppna ytterdörren. Nu ifrågasatta bobb-tanten om det verkligen var en Canada Goose-Jacka som jag hade tvättat?- Jo, ja det var det ju, hackade jag fram mellan tänderna. Morris som satt på disken framför mig hade nu tröttnat på sin alfonsskallra och hade börjat roa sig med att ropa ut alla vokalerna så högt kunde (han är väldans intelligent, Morris) och samtidigt slita mig i en hårtäst som jag missat stoppa in under halsduken. Jag pekade på en jacka som låg i en av tvättkorgarna som såg ut som min och artikulerade så tydligt jag kunde till Bobban "SÅÅÅ DÄÄRR SEER DEEN UUUT" . Nu sprang hon ner i källaren igen och var borta ytterligare ca 5 minuter medan kylan nu började göra mina stackars fingrar mörkblå och samtidigt  höll Morris symfoni (OOOOOAAAAAAÖÖÖÖÖÖ BLÖÖÖÖÖÖÖ BLÖÖÖÖÖÖ) och dirigerade vilt mästerverket med min hårtest.Själv funderade jag på vilka fingrar jag skulle få ha kvar efter att Herr Kallbrand tagit de han ville ha.

Till slut kom äntligen tanten tillbaka, och nu med min jacka i släptåg. Hon var väldigt lättad för frisyren bobbade helt maniskt i takt med hennes steg mot mig och dirigenten på disken. Allt var förlåtet så fort jag fick min jacka i min famn och fick springa tillbaka till bilen och slå på värmen igen.. BRRRR..

En riktig "bad hairday" dag

 Fina Morris och hans fina pappa på kontoret

"Pappa, har du nå snarr att bjuda på?"

Börjar få tillbaka färgen i ansiktet efter köldknäppen på kemen

Äntligen är min älskade varma jacka i min ägo igen och jag kan sluta oroa mig för Herr Kallbrand i vinter :)
Efter det vart det en mysig lunch hos mamma med hennes kusiner Vivvi och Gittan. Nu sover snuttungen och jag och Jimmy har som vanligt självdött en aning framför TV,n


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar