Leta i den här bloggen

fredag 11 november 2011

Ingen Tourettes

Då har vi masat oss till öppnis idag. Som tur var så fick jag inte "spontan tourettes" mitt i allt och började svära som en gammal sjöman med gikt  (vilket jag av någon oförklarlig anledning gjorde förra veckan).
Morris lekte med sin BB-kompis Althea och Jag lekte med Altheas mamma Johanna ( läs fikade och pratade strunt i 2 timmar).

Vi gick hem vid 12 och hade sedan kalopskalas hemma i köket. En ny företeelse för vissa kanske men för Morris och mig är det ett återkommande event varje dag vid lunchtid (behöver inte vara kalops varje dag heller, igår var det spagettiköttfärssåskalas istället). Detta brukar sluta med att mamman försöker skura Ikea-barnstolen så gott det går medan Lillen nöjt sitter och viftar med sin strumpa som han fått av sin högra fot och är väldigt stolt över det.





Nu är klockan snart 15 på eftermiddagen och det är bara en timme till Jimmy kommer hem med Fredagskänslan och man kan sjunka ner i sina fulaste knäiga joggisar och göra helg. Amen på det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar