Leta i den här bloggen

onsdag 23 november 2011

Min ONE PIECE

Min fina pappa med våran finaste Morris

Hallåå.. Imorgon är det lilla Linneas 10 års dag och jag har bränt en förmögenhet på "Glitter" åt den lilla figuren. Hon är väldigt "så", lilla Linnea. Hon gillar små pillriga saker som blänker och därför är Glitter en helt AWESOME affär att handla i åt henne.

Men det absolut bästa med hennes födelsedag är hennes pappas totala saknad av omdöme..

Han hade beställt en ONE PIECE åt henne och tagit den i en hiskeligt stor storlek för en liten 10 årig flicka. Alldeles nyss kom han upp från källaren (där han gömmer hennes presenter) med ett ovanligt långt och rynkigt ansikte. Han signalerade till mig att följa med honom, vilket jag gjorde och väl nere i källaren visar han mig denna HELT ASTONISHING, urcoola one piece.
Problemet var bara att den var stor som hela Munkebäck och Linnea är en ganska petit liten flicka.

Vips så snodde jag på mig kreationen och på en kvinna som jag (dvs 170 och en aning korpulent) så satt munkebäcks-dräkten som en JÄKLA SMÄCK!

Jag lovade Jimmy att sticka ner på stan imorgon för att panikinhandla en ny One Piece åt henne om jag fick den som nu hade omfamnat min runda kropp som en stor härlig kram...  Han gick med på det men surade över att en sån även var hans Julklappsidé till mig.
Min nya munkebäcksdräkt... Tack för den, Jimmys skitkassa ögonmått :)

Så nu sitter man är i sina sunkiga mysbyxor och väntar på att det ska bli Linneas födelsedag (kanske lite mer än vad hon gör) för att jag ska få krypa in i min teletubbies-kostym och stanna där ända fram till nyår.

Annars har jag och Morris som sagt varit på stan idag. 
Vi har ätit Tacotallrik på Java med min älskade Titti och jag har fått  "the 411" om alla hennes friare. Är man vacker som en dag och en framgångsrik, egen företagare så kan man självklart välja och vraka :).

Jag och Titts på Java



Efter det tog vi en snabbis hem till mamma och pappa och åt upp halva laddningen med pepparkakor som mamma hade bakat igår inför adventsfikan hon ska ha på söndag.
Som tur var bände hon den röda plåtlådan som hon lagt pepparkakorna i ur mina smuliga händer (och det var nog inte lätt för jag höll i så  innåtknogarna vitnade) innan jag hade ätit slut på hela burkjäkeln...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar