Leta i den här bloggen

måndag 14 november 2011

MAMAS i hufvudstaden

Dags att berätta om Galan igår. Hela dagen var superbra. Jag och Fia lodade runt som två lantisar på stan, glodde oblygt på transexuella män i läderrockar, skrattade så vi kiknade åt svindyra, skitfula designkläder och tyckte vi var exotiska när vi lunchade på kinakrog :).

Shoppingen var inte den bästa. Kändes som jag bara såg tyg efter jag hade gått för länge och i allt för många affärer och jag kom hem med endast 2 sjalar, ett par uggleörhängen och en blus. 80% procent var inhandlat på Åhlens. Som tur var så var "Goodiebagen" från galan förbluffande bra. Halsduk från la redoutte, smink från MAC, hårprodukter från K, nagellack, babybodys i precis rätt storlek för Morris från Mini a ture, Choklad, någon film som jag inte sett, barer från kellogs, kondomer (?!) med mera och mera.

Maten lämnade ju en del till fantasin eftersom det bara var plockmat som småpojkar gick runt och bjöd på, men vinet flödade ju istället, vilket resulterade i en väldans sprallig Maria när showen väl kom igång. Tror faktisk jag hade fått i mig ca 4 glas vitt innan allt startade och det räcker mer än väl för att jag ska skratta pinsamt högt, applådera och tjoa som en fåne (läs, bli väldans lättimponerad).

Diverse kändisar lallade runt på scenen och visade kläder på slutet av showen men vid det laget hade jag tappat intresset och var mer intresserad av chokladen och champagnen som det skulle bjudas på efter showen. Jag och Fia blev mingelfotograferade framför "mama-Skärmen" men jag har  tyvärr inte hittat den bliden på "Finest.se" som stod för mingelfotograferingen. Kan vara så att de smög bort den bilden eftersom vi antagligen inte var så jäkla "finest" sådar mot slutet, med chokladfläckar på stassen, håret på ända och ögonen i en tjusig vinskelning. Vi hade dessutom för bråttom till RFSU.s utställningsstånd för att posera tjusigt för fotografen :). Här kan ni se de andra bilderna som faktiskt kvalade in på sidan
Tjusiga kändisar som fick vara med på finestbilderna

Annars får ni hålla till godo med lite av våra egna egobilder sådär charmigt snett uppifrån för bästa effekt :)
Snygg-Fia Jämför med Gabbes ;)
Fia drack en del hon med ;)
Gillar dig stumpan
The Mamas from Gävle

2 kommentarer:

  1. Fy fasen vilken mysig dag vi hade!!!! Nästa år kör vi midjekört och byxor för 1795:- rätt av bah!

    puss puss love u och tack för att jag fick dela denna fantastiska dag med dig /S

    SvaraRadera
  2. Mäh.. Det är ju du som ska ha tack för att du lät dig släpas iväg ifrån G och J en hel söndag och underhöll mig med dina fyndiga kommentarer och dina fina skrattgropar. Löv Ju tu <3

    SvaraRadera