Leta i den här bloggen

fredag 18 november 2011

Inga tiaror idag heller..

Oj oj.. Idag har det minsann brunnit i plånboken.

Egentligen skulle jag åka till Konsum för att jag var så oerhört nyfiken på en post-avi jag hade fått från ATG ombudet som sade att jag hade ett paket att hämta ut.

I mitt lilla huvud började det spelas ut scenarior där någon avlägsen, rik släkting (jag har ju supermånga såna) nu kommit på att de måste skicka mig julklappar för alla 32 bortglömda år. Eller varför inte en jätte, jättehemlig beundrare (har flera såna också) som varit förälskad i mig i fleeeera år och nu bestämt sig för att äntligen göra slag i saken, och skicka mig en låda diamanttiaror som han velat, men inte vågat ge mig tidigare.
Tyvärr kom jag på, redan på vägen till Konsum, vad som var i paketet som låg o väntade. Det var ju det där nya modemet som jag beställde av 3 i veckan.. Med andra ord skittråkigt.

En olaglig U-sväng på strömsbrovägen vart det, och jag styrde istället kosan mot "Barnens hus". Morris behövde en ny vinteroverall mycket mer än jag orkade åka o hämta ut den där tråkiga lådan. Särskilt nu när det inte var diamanttiaror i den.

Efter ett par tuss så ramlade jag ut från barnens hus med en fräsig vinterstass till Morris, en labanoutfit och en Alfonsdocka som han nu vägrar släppa. Han ligger och sover med den nu :).

En damsugare och en vaniljbulle hos mamma medan Morris lekte med lilla Kusin Elvira följde på hetsshoppingen så nu får jag skippa middagen om jag vill ha mina obligatoriska glas vin och chipspåse på fredagskvällen. Man måste prioritera när man bantar bort graviditetskilona. Blir så tråkigt annars.
Morris med hans nya Alfons

Jag med min vänsterpartistiska, superlånga bohemhalsduk som jag burit hela dagen för min SATANS nackspärr..


Alfons i pyjamas.. Urgullig! Kolla fötterna.

Labanbody

Vinteroverall Didriksson

Labanbyxa

Mössa Didriksson

Labanstrumpor
Morris leker med kusin Elvira

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar