Leta i den här bloggen

lördag 19 november 2011

Krokodilen i bilen

Ingen har tydligen skickat någon räddningskår till min stackars plånbok, trots mina sublima rop på hjälp igår. Idag när vi skrev handlingslistan inför den obligatoriska familjeturen till Valbo köpcentrum (eller köpis som man sade förr i tiden) så hamnade vips "Soffa" på en av punkterna.

Inhandlingslistan 

1. glögg 
2. Toalettsittring 
3. Mjölk 
4. Vardagsrumssoffa 
5. Bananer 

Ni förstår kanske att hade det inte varit för punkt nr 4 så hade jag övervägt att låtit hanen ta denna handling solo, men på grund av just den punkten så kände jag mig ganska manad att hänga med, så han inte kommer hemsläpande men nått extremt svart, fyrkantigt, kromat och obekvämt (vad är det men män och fula soffor?).

Ta sig iväg är inte det lättaste nu för tiden, så vi delade upp göromålen med lillen så fick den som var fri göra sig själv ordning under tiden.
Största problemet med att göra lillen klar för avfärd är hans bristande tålamod och extremt korta koncentrationsspann (det första kommer från Jimmy, det sista får jag nog motvilligt ta på mig själv).

Mitt vapen för att hålla honom intresserad är att sjunga barnsånger som han gillar.
När jag matade honom idag, så sjöng jag "Krokodilen i bilen" sången för honom och Jimmy stod rakade sig och (tydligen) lyssnade på min skönsång.
För er som inte hört den låten så går texen ungefär såhär

Idag så träffa jag en krokodil, han körde runt i en bil. osv osv

När det var Jimmys tur att sätta på honom kläder, så hörde jag att han anammade min metod och sjöng för full hals för lillen
IDAG SÅ TRÄFFA JAG EN KROKODIL, HAN VAR HÖG PÅ PANODIL

Nä men så gick den inte! ropade jag ifrån badrummet med mascaran i ögat

Nytt försök :

 IDAG SÅ TRÄFFA JAG EN UPPSTOPPAD KROKODIL, HAN BODDE GRANNE MED EN NEKROFIL.

Jag gav upp.. Bara jobbet blir gjort menar jag :).

Iväg kom vi till slut och soffa vart faktiskt inhandlad. Riktigt nöjd är vi båda två och svart sitter vi här i en "Chicago Cosy hörnsoffa med Divan". Fanns inga bilder på dom på nätet men jag hittade en snarlik som jag lägger upp.

Såhär kommer vår nya soffa från Mio se ut på ett ungefär, kuddarna på ryggstödet är inte så många och små

Jimmy (som förövrigt utvecklar svår torgskräck varje gång vi är på IKEA) var ovanligt glad idag när han hittade rätt toasits på vår badrumsmugg.


Tjusig kille i sin nya overall. Förövrigt kan jag berätta att barn i denna fina overall blir väldigt hala. Mindre bra.





2 kommentarer:

  1. Det är viktigt att lära barn att det finns olika folk (och krokodiler)i vår herres hage. Den ena kör bil, den andre är hög på panodil, en tredje stämmer in på en gärningsmannaprofil. Sådana saker.

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Han är ju bara fantastiskt pedagogisk, karln min. Morris kommer bli en väldigt tolerant människa på grund av sin fars små, kluriga vistolkningar :).

    SvaraRadera