Leta i den här bloggen

onsdag 30 november 2011

Skitkallt

Sitter för tillfället med Jimmys gröna stickade tröja, dubbla mysbyxor, raggsockor och mössa på mig här hemma. Varför? Jo för vi har inget värme här i huset av någon mystisk anledning. Jimmy har lagt tänkarpannan i djupa veck och går här på tårna, med böjda knän (det är så han går, Jimmy) med en nyckel och luftar element samtidigt som han springer upp och ner från källaren för att titta på bergsvärmemojängen om han kan hitta något knas med den.

Eftersom det har varit så himla kallt här hemma idag så har det känts en aning tungrott.

Jag och Morris var på mammaträff med mina helt awesome mammagruppstjejer och deras fina bebisar. Idag hade vi besök av en familjeterapeut som berättade om fallgropar man lätt kan trilla i som ett par med en liten bebis. Intressant måste jag säga och nu ska jag göra det bästa för att undvika de fallgroparna i framtiden.

Efter det gick vi till Ica för att handla ny välling men som vanligt slog mitt shoppingberoende till och jag kommer ut ur affären med en massa saker som vi absolut inte kan ha en fungerade vardag utan. Tex nya Cosmopolitan, en hel påse med mandariner och en burk med pepparkakor med hål i. Jag tänkte att jag skulle spruta krysstyr på dom och hänga dom i granen.

Den där jättepåsen med mat och annat junk gick ju självklart inte ner i buggen VÄRDELÖSA(!) vagnskorg, så jag fick bära hem den i ena handen och styra buggen, med snoris i, med andra.
Redan där vart jag på dåligt humör.

Inte vart det bättre när vi kom hem och började frysa som en gammal eskimå och lärade gå och försöka göra åkarbrasa samtidigt som jag hade lillknas i famnen. Han i sin tur försökte som vanligt ta av sig sina strumpor (han hatar verkligen strumpor, lillknas) trots att det var rimfrost på insidan av rutorna och istappar i badrummet (kan vara så att jag kryddar lite, lite men skit i det, kallt är det).

Igår hälsade vi på hos Morris farmor och farfar. Här är Morris med sin Farfar Asko.

Vi på väg till mammagruppen i morse.
Förhoppningsvis kommer värmen igång under kvällen och vi slipper ha det såhär en dag till. Jag börjar få eksem i hårbotten av att ha mössa på mig hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar