Leta i den här bloggen

tisdag 29 november 2011

Alternativa leksaker

Allt annat än leksaker är intressanta när man är 6 månader gammal. Jag har suttit på nätet och kikat på grejer att köpa till lilla Morris i julklapp men allt känns ju som om man kastar pengarna i sjön.

Ta tex den här superfina lära-gå stolen från Graco som Morris fick i dop-present från mina mamma och pappa. den har han kanske suttit i 10 gånger, och alla gånger slutar med att han gapar i högan sky samtidigt som han förbannat bankar på "instrumentpanelen" (ljudknapparna och ratten) så hans gallskrik ackompanjeras av "ol macdonald had a farm iiaai iiiaaii oooooh".

Den enda anledningen jag sätter honom i den nu är om jag i panik inte kan hålla koll på honom i mer än en halv minut för han blir ju faktiskt mindre rörlig i den än han är utan den. Bättre att han blir skitförbannad än att han river huset eller gud förbjude gör sig illa.

Väldigt synd på en så fin och näst intill oanvänd stol.

Nä Morris föredrar andra leksaker, som tex tomma toarullar, laddningssladdar och fjärrkontroller. Med dessa saker kan han roa sig rojalistiskt,  i flera minuter, utan att tröttna.
Han har en liten kartonglåda som en gång i tiden innehöll ett batteridrivet stearinljus, som han leker med när han äter. Samma låda vid alla måltider. Det är det enda som fångar hans uppmärksamhet tillräkligt länge för att man ska hinna skotta i honom en laddning med kyckling, pasta och grönsaker tillagad HIPP barnmat.

 Så nu sitter jag och funderar på om jag ska slå in en massa tomma lådor i blanka papper åt honom som tomten kan komma med på julafton. Ingen skulle ju bli gladare än lilla Morris förutom mammas och pappas plånbok då såklart. Vilken AWESOME winn-winn situation.

Älskade unge.  Du ska se att tomten kommer med massor av tomma papprullar. gamla USB-sladdar och pappkartonger åt dig i julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar