Leta i den här bloggen

tisdag 15 november 2011

Det här med sömnen är sådär i vår lilla familj för tillfället. Morris har kommit i otakt på något sätt och tycker nu att han ska vakna kl 01, kl 02, kl 03 och vind kl 04 har mamma fått spader så pappan tar upp bebis och somnar dom om så gör dom det på soffan. Han både matas och byts när han vaknar så det är det ju inte.

Om någon har några egna erfarenheter av detta fenomen så får ni mer än gärna komma med ett råd eller två. Allt uppskattas i nuet.


Idag var det dags för lite sång och lek på öppnis igen. Idag hade sångtanterna ändrat i repertoaren och massa nya sånger som jag aldrig hört sjöngs. Bland annat så bredde de ut ett jättestort blått lakan som vi fick sitta och hålla i ett litet hörn av och göra vågor när vi sjöng om havet. Barnen tittade storögt och ville kasta sig ut i böljan den blå. Senare kom hon och vred ut en trasa med vatten framför barnen och sade - "Har du sett Herr vattendroppen. Han är våt på hela kroppen. Så jag tog och torka´oppén. Då försvann Herr vattendroppen". 


Alltså HELT GENIALISKT

Lillhjärtat innan vi tog oss iväg till öppnis. Jag vet att vissa bloggar kör "dagens mini" och berättar vad lillen har på sig idag och det måste jag göra idag för han var så stilig. Body från Mini A Ture, skarf (dreggellapp) från JOHA, Jeans från HM. Ena strumpan har som ni ser just blivit avsliten för lite viftning.


Mamma och bebis tittar på lite tecknat innan det är dags för Öppnis

Vi
Jag är inte det minsta ironisk heller. Ungarna älskar det och föräldrarna också.

1 kommentar: