Leta i den här bloggen

lördag 26 november 2011

God lördagsmorgon på er kära läsare.

Idag har fröken fått ligga och dra sig ända fram till kl 10 och när hon kom upp så hade pappan och bebisen varit till affären och handlat frallor och juice till frukosten,

Anledningen till denna drottninglika behandling är självklart att hanen ska på fest ikväll och nu försöker samla på sig så många pluspoäng som han bara kan.
Jag och lillen kommer nog spendera kvällen hemma hos min mamma och pappa för lite sällis och kanske en god middag (om vi har tur).

Gårdagen var ganska hektiskt så bloggen fick vila någon dag. Jag och min mor var minst sagt ute på turné igår. Först var vi och hälsade på lilla Fabian som för tillfället huserar tillsammans med sin fina mamma hos sin mormor och morfar (min bror och hans fru). Han är så go den där lilla Buddhafiguren och jag hann pussa på honom en liten, liten stund innan vi åkte vidare.

Nästa stopp var mammas väninna Siv, som hade lånat sin dotters Mopsvalp, Ubbe, och ville att vi skulle komma och se på underverket. Vilken liten charmknutte! Jag fick mjölkluktande slickpussar i hela ansiktet och detta fick mig självklart att sakna min egen lilla gris ännu mer (som förövrigt kommer komma hem på onsdag eller torsdag nästa vecka).

Nästa uppdrag var att hitta julgardiner till mitt kök. Ingenstans hittade jag det jag ville ha, men istället för att vara produktiv i min julhandel så sprang jag på vänner som jag inte träffat på länge överallt.
Anna, Karin och Rolf på Lundins. Har nog inte träffat Anna på en 15 år iallafall så det var jätteroligt. Även fina Marie och Edvin fanns på Lundins denna fredag och nu måste jag se till att jag får en fika med dom snart.

Till slut kom vi i alla fall till min syster i Sandviken och fick äta lite bullar och gratta henne i förväg för hon fyller år på söndag.

Trött och mätt efter Tapas och vin..
Mamma och Ubbe

Ubbe sitter fint för godis
Jag , Ecka och våra fina pojkar,,,
Nu hade lilla Morris fått nog och ville hem så det blev en snabb sorti och sedan styra hemmåt till hanen och en Tapasmiddag värdig en drottning (han började nog försöka samla plus redan då).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar