Leta i den här bloggen

söndag 20 november 2011

Sittvagn!

Oj vad vi varit produktiva idag.

Jimmy har dammsugit, jag har torkat golven och sen satte vi ihop sittvagnsdelen till Morris vagn. Går inte att ha honom i liggvagnen längre upptäckte jag motvilligt i valbo igår.  Han hänger sig ut och skriker som en vettvilling om vi inte tar upp honom och sedan går man där och bubbar på 8 kg tung Morris i en glansig, hal overall.

När jag och Jimmy gör sånt som sätter ihop något så utgör vi ett oslagbart team. Jag står för tankeverksamheten och Jimmy för råstyrkan. Detta är inget som Jimmy kommer vilja medge, men det låter lite som i den där scenen från "Yrrol" när två karlar ska koppla in en sterio

Världens finaste sovande baby..
Jag: Ska inte den gröna sladden in i det gröna uttaget och den röda sladden in i det röda uttaget?
Jimmy: Eeeh jooo så kan man ju också göra. Men det är ju inte rätt.

Tänkte att jag skulle premiärköra runt honom runt golfen imorgon för att se vad han tycker :).

Jimmy har "lagat" "spruta-upp-vatten-på rutan-grejen"  på min bil. Egentligen har han bara skiftat plats på den som funkade och den som inte funkade, så den som funkade kom framför förarsätet och den delen av rutan blir ren i alla fall. Sedan plockade han upp alla ruttnande äpplen under äppelträdet. Ja ni hör ju.. Vi har varit superflitiga idag.


Såhär se vagnen ut nu.. Snyggare tycker jag
Söndagsslö


3 kommentarer:

  1. En sak till hon slog Morris i då ;-) har haft sittvagnen i en och en halv månad nu... hon älskar den!! Hoppas Han gör det också! Smidigt och bra!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att ni banar väg för oss :). Pusss

    SvaraRadera