Leta i den här bloggen

tisdag 22 november 2011

Tisdag.

Har varit och kikat på Vickans lilla tillskott till familjen. 4 veckor gamla Maya var söt som socker och ytte, pytteliten.
Jag tänkte jag skulle visa mig på styva linan och gå och byta blöja på lillan så Vickan fick lite avlastning, men när jag tog av det lilla trollet blöjan så stod jag helt handfallen. Jag har aldrig bytt på en liten flicka, vet inte hur man gör faktiskt. Efter att Vickan såg mitt förvirrade ansiktsutryck kom hon genast till undsättning. Attans vad mycket veck då, var börjar man? Där blev det ju ett magplask.


En supersöt kläning från Lundmyr fick hon, den lilla skönheten.

Klänningen som lilla Maya kommer vara supersöt i

Hem till min lilla knasboll som tydligen hade satt pappa sin på prov ordentligt när mamman inte var där för nattningen.
Sötnosen (den minsta) sken upp som en sol när han såg mig och sedan skrattade han i en hel timme innan han sömnade lugnt i min famn Vilken kärlek.

Den andra sötnosen (den stora) satt och såg ut som en nedtryckt, misshandlad och mobbad liten kvinna  och ångestgungade i ett soffhörn. Jag kom visst i rättan tid verkar det som.

Morris har faktiskt till hans försvar blivit mer "mammig" på sista tiden. Vet inte om det har med åldern att göra?

Tyvärr så var jag så betagen i Vickans lilla sötnos att jag heeelt glömde bort att ta en bild på underverket :(. så ni får hålla till godo med en till bild på Morris när han var 4 veckor gammal.

Lillknas bara 4 veckor i en pyjamas som faktisk var min storasysters men även används av mig och Ecka Pecka



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar