Leta i den här bloggen

söndag 27 november 2011

FY FAAAN Absolute Christmas

Någon som hört reklamen för "NYA" Absolute christmas- skivan?

Om den är så jäkla "ny", varför är det då EXAKT samma gamla skitlåtar med samma gamla kassa artister som man hört år efter år, år efter år som spelas upp i reklamen för skivan?

Får jag höra "Band Aid - Do They Know It’s Christmast", "Abba - Happy New Year" eller "Bony M - Feliz Navidad" när jag stressar runt stan, med jagad blick, för att göra av med de sista korvörerna på presentvålar och biobiljetter, så kommer jag, PÅ ALLVAR , kasta alla påsar,  löpa med det långa benet före, upp på 9ans parkeringshus och sluta läpparna runt Citrans avgasrör för att få ett snabbt slut på eländet.

Om någon får för sig att ge mig denna sublimt satanistiska samling med Yoko Ono och John Lennons mossiga "Happy X-Mas (War Is Over)" som inledningsspår, i julklapp, så kommer jag med flinka fingrar göra en snara av presentsnörena och "kasta in handduken" innan annandagen gryr.

En överkryssad tomteluva av 5 är vad den får av mig.

Det var väl en konstruktiv skivrecension

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar